افزایش ۴۰‌ درصدی اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد علیرغم تنگناهای مالی، در سال جاری اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴۰‌ درصدی اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با محوریت بررسی برنامه های حوزه پشتیبانی برگزار شد گفت: ۲۱۰ مدرسه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری با همت خیرین ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتیسم در استان‌های فاقد این مدارس احداث خواهد شد، افزود: ۶۴ مدرسه در کشور شامل ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اتیسم به شکل الگویی جهت استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی خواهد شد‌.

حسینی افزود: در سال جاری ۳۰۰ قلم تجهیزات ورزشی، آموزشی و توانبخشی در اختیار حداقل ۱۰ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه قرار خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های سازمان، مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه است افزود: سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارت‌های چندگانه در دستور کار قرار دارد و در سال جاری بیش از ۵ هزار نفر از معلمان، اولیا، مدیران و کارکنان دستگاه‌ها آموزش خط بریل را فرا خواهند گرفت.

حسینی با اشاره به راه اندازی ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در سال جاری گفت: این ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در تمامی استان‌های کشور راه اندازی خواهد شد و پوشش ۵۰ درصدی دانش‌آموزان استثنایی در آموزش‌های مجازی هدف‌گذاری شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری پوشش تحصیلی پیش دبستانی باید ۸ درصد افزایش یابد گفت: افزایش پوشش پیش دبستانی نیازمند مداخلات بهنگام و مشارکت همه معاونت‌ها به‌ویژه در شناسایی و جذب نوآموزان است.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه طراحی، اجرا، ارزیابی، نظارت و بهبود عملکرد از اجزای برنامه ریزی است گفت: نظام جامع برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

او با تقدیر از شفافیت مالی معاونت پشتیبانی سازمان و با تاکید بر اینکه حوزه پشتیبانی باید پشتیبان طرح‌ها و برنامه‌های سایر دوایر باشد، افزود: شفافیت در فعالیت سازمان‌ها به‌ویژه در امور مالی و مسائل مرتبط با حوزه پشتیبانی می‌تواند به شیشه‌ای شدن سازمان کمک شایانی کند.

حسینی خواستار توجه جدی به ساماندهی نیروی انسانی شد و افزود: جذب، توزیع، نگهداشت، ایجاد انگیزه، ایجاد شرایط مشارکت و ارتقای نیروی انسانی از ابعاد مهم ساماندهی نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: توزیع کتب درسی، تجمیع جلسات در قالب شورای راهبری سازمان، جذب باقیمانده اعتبارات طرح سنجش و سرویس ایاب ذهاب از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی حوزه پشتیبانی قرار گیرد. در راستای شفافیت مالی باید همه قراردادهای سازمان از مسیر شورای مالی سازمان عبور کند.

حسینی با اشاره طرح‌های جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: طرح گنجینه مدیریتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هدف استفاده از تجارب مدیریتی افراد شاغل و بازنشسته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از جمله طرح‌های در دست تدوین است.

او افزود: طرح دستگاه‌های حامی آموزش و پرورش استثنایی، طرح راهنمایان بالینی و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های غیر دولتی از دیگر طرح‌هایی است که در قالب برنامه در خواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار