وزیر اقتصاد مطرح کرد:

مردمی کردن اقتصاد با بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند سکوی جهش اقتصادی باشد و نقش مهمی در مردمی کردن اقتصاد دارد، گفت: سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد کشور باید با برنامه‌ریزی و تدبیر و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد کشور از جمله مولدسازی املاک و دارایی‌های دولتی، به ۵۰ درصد افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مردمی کردن اقتصاد با بورس

فرهاد دژپسند در مراسم تکریم شاپور محمدی و معارفه حسن قالیباف اصل - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار - اظهار کرد: سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد کشور باید با برنامه ریزی و تدبیر و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد کشور از جمله مولدسازی املاک و داراییهای دولتی، به ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی در این جلسه با اشاره به نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های بزرگ و کوچک مقیاس، گفت: بازار سرمایه می‌تواند با ایفای نقش در تامین مالی اقتصاد، موتور رشد را روشن و پرتحرک نگه دارد.

مردمی کردن اقتصاد؛ مهم‌ترین نقش بازار سرمایه

به گفته وزیر اقتصاد، یکی از نقشهای مهم بازار سرمایه، مردمی کردن اقتصاد و کمک به شکل گیری اقتصاد عدالت بنیان است که در سایه شفافیت هر چه بیشتر این بازار و جلب اعتماد مردم و بنگاه‌ها محقق می‌شود.

دژپسند با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند سکوی جهش اقتصادی باشد و این بازار باید به مدرن ترین ابزارها و فناوری‌ها مجهز شود، افزود: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای بورس هوشمند گام برداشته و به گسترش کمی و کیفی بازار سرمایه، در سطح کشور پرداخت.

افزایش عمق بازار سرمایه، فواید اقتصادی زیادی دارد

رئیس شورای عالی بورس با تاکید براینکه بدیهی است که سهولت و روانی فعالیت در بازار بورس هوشمند، سبب افزایش سرمایه گذاری در این بازار می‌شود، گفت: بازار سرمایه باید از ثبات برخوردار باشد که این مهم نیازمند اقدامات همه جانبه فعالان و متولیان بازار و همکاری قوای سه گانه است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه رشد بازار سرمایه سهم بسزایی در پیشرفت اقتصادی کشور داشته و هرچه عمق بازار سرمایه بیشتر می شود، فواید آن برای اقتصاد کشور افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در شرایطی که امکان تامین مالی از طریق فروش نفت و نظام بانکی کاهش یافته است، در کنار کریدور بودجه دولت و بانک، نیاز به کریدور سوم جهت تامین مالی اقتصاد داریم و بازار سرمایه می تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد.

به گفته دژپسند، بازار سرمایه این قابلیت را دارد منابعی که در اقتصاد بصورت غیرفعال است را در مسیر سرمایه گذاری قرار دهد.

پذیرش افراد دارای خرده منابع؛ ویژگی خاص بورس

طبق اعلام وزارت اقتصاد، این مقام مسئول ویژگی خاص بازار سرمایه را پذیرش سرمایه افرادی که اصطلاحا دارای "خرده منابع" هستند عنوان کرد و افزود: این افراد با گسیل منابع خرد به این بازار و استفاده از مشاوره تخصصی، می‌توانند به سود مناسب دست یابند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه بنگاه‌های بزرگ مقیاس می‌توانند از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی ثابت و درگردش خود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه، یک بازار مدرن، تکامل یافته، محیطی مطمئن برای سرمایه گذاری و روان برای تامین مالی شفاف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار