شیوه فعالیت مراکز درمانی پزشکی با توجه به آغاز برنامه فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین در فارس

شیراز(پانا) - با توجه به آغاز برنامه فاصله‌گذاری هوشمند و لزوم کنترل و حضور بیماران در مراکز بهداشتی، درمانی، درمانگاه‌ها، مطب‌ها و مراکز بیمارستانی مرجع از بیست و سوم فروردین سال جاری تا پایان هفته، برنامه فاصله‌گذاری درمانی تشخیصی از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تدوین و به تمامی واحدهای تحت پوشش ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
شیوه فعالیت مراکز درمانی پزشکی با توجه به آغاز برنامه فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان دانشگاه اعلام کرد: بر اساس برنامه فاصله‌گذاری درمانی تشخیصی از سوی معاونت درمان دانشگاه، گروه‌بندی‌های مختلفی انجام شده که گروه نخست شامل مطب‌هایی مانند مراکز فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مراکز ساخت و فروش عینک، مشاوره تغذیه، طب کار، طبی فیزیکی و توانبخشی، پوست و مو و کلینیک‌هایی که اعمال جراحی زیبایی انجام می‌دهند، تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل هستند.

دکتر «علی اکبری» افزود: برای کنترل شرایط فاصله گذاری اجتماعی لازم است که این مراکز به هیچ عنوان فعالیت نداشته باشند و از طرفی لازم است که برای نیاز بیماران، مراجعان و مردم، یک سری از مراکزی که خدمات ضروری ارایه می دهند، یا به صورت محدود یا به صورت کامل به فعالیت بپردازند.

او اضافه کرد: از مراکزی که به صورت محدود با هماهنگی های انجام شده با سازمان نظام پزشکی شیراز و طبق برنامه های مدون زمان بندی شده مجاز به ارایه خدمت هستند می توان به کلینیک های گوش حلق و بینی، چشم پزشکی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، قلب، جراحی کلیه و مجاری ادرار، داخلی، جراحی عروق، روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب اشاره کرد.

دکتر اکبری ادامه داد: مراکز درمانی که به دلیل ضرورت و بار مراجعان و بیماران نیاز به فعالیتشان است، مانند مطب های داخلی، عفونی و اطفال می توانند در سراسر استان به فعالیت خود بپردازند.

او تاکید کرد: افرادی که بیماری های تنفسی یا دارای نشانه هایی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس هستند، لازم است به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و بیمارستان های مرجع از پیش تعیین شده در استان که پیش از این در مورد آنها در سایت دانشگاه و صدا و سیما اطلاع رسانی شده مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه توصیه کرد تا این افراد از حضور در مطب ها و درمانگاه های دیگر پرهیز کرده تا از گسترش و شیوع این بیماری در بین دیگر بیماران و کادر بهداشت و درمان در درمانگاه ها و کلینیک ها جلوگیری شود.

دکتر اکبری برای کنترل بیماری و حضور مراجعان در این مراکز خواست تا افراد بر اساس نوبت دهی و زمان مشخص شده به مراکز مراجعه داشته و از ازدحام و تراکم جمعیت پرهیز شود؛ از ماسک و لوازم حفاظت فردی استفاده شود و اگر مبتلا به نشانه های بالینی مانند تب، سرفه و تنگی نفس هستیم، از حضور در این مراکز خودداری کنیم.

او در مورد فهرست مراکز تشخیصی و درمانی فعال در این ایام، از مردم و هم استانی ها خواست تا برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر از مراکز تشخیصی، درمانی، مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه ها که در این هفته مجاز به ارایه خدمت هستند، به سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی sums.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار