فوت ۹۲ نفر بر اثر مصرف خوراکی الکل در استان فارس

شیراز(پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فوت ۹۲ نفر بر اثر مصرف خوراکی الکل و فرآورده های الکلی در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۹۲ نفر بر اثر مصرف خوراکی الکل در استان فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «علی اکبری» گفت: با توجه به شیوع کروناویروس در کشور و استان، برنامه‌های مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص مبارزه با این بیماری در حال انجام است، همچنین توانمندی‌های لازم برای خدمت‌رسانی بیماران مبتلا به کووید۱۹ اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: در شرایط به وجود آمده و برخی باورهای غلط در خصوص مصرف خوراکی الکل و فرآورده‌های آن به عنوان روشی برای ضدعفونی کردن گلو برای پیشگیری و درمان کروناویروس، باعث شده که به صورت یک مشکل اساسی در جامعه و حوزه سلامت به وجود آید.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: تاکنون ۷۶۹ بیمار مبتلا به مسمومیت با الکل به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۲ بیمار جان خود را از دست دادند و ۱۰ بیمار نیز به دلیل وخامت وضعیت بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری هستند.

دکتر اکبری توصیه کرد: تفکر مصرف الکل و فرآورده‌های الکلی برای پیشگیری، درمان و انتشار کروناویروس، باوری غلط است و مردم نباید با تبلیغات نادرست، در دام برخی سودجویان و تهدیدکنندگان سلامت گرفتار شوند.

او تاکید کرد: مصرف خوراکی الکل و فرآورده های الکلی، عوارض جبران ناپذیری به اندام های حیاتی انسان مانند کلیه، کبد، چشم، مغز، قلب وارد می کند و حتی منجر به مرگ نیز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار