خسارت بارش‌های بهاری به دو اثر تاریخی استان یزد

یزد(پانا)- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بارش‌های بهاری به دو اثر تاریخی استان خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خسارت بارش‌های بهاری به دو اثر تاریخی استان یزد

علی اصغر صمدیانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در پی بارش‌های اخیر بهاری دو اثر تاریخی قنات جهانی زارچ و مسجد جامع فهرج آسیب دیده اند که مسجد جامع فهرج به همت نیرو‌های امانی میراث فرهنگی و مادر چاه قنات زارچ نیز از سوی شورای قنات استان در حال لایروبی و مرمت است.

او با بیان اینکه تاکنون گزارش دیگری از خسارت بارش‌های بهاری دریافت نشده است، افزود: مردم در صورت مشاهده تخریب و خسارت باران به بافت‌های تاریخی، آن را به معاونت میراث فرهنگی گزارش کنند تا از تخریب این آن‌ها در پی بافت‌ها در پی بارش‌های بعدی جلوگیری شود.

صمدیانی با اشاره به اینکه بیشترین تخریب باران به دلیل گرفتگی ناودان‌ها است، تاکید کرد: وزش باد‌های شدید گرفتگی ناودان‌ها را به وجود آورده، لذا ساکنان بافت‌های تاریخی یزد و شهرستان‌ها مرتب پشت بام‌ها را پایش کنند و از باز بودن آن‌ها مطمئن شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار