مرحله دوم جشنواره خرید اینترنتی در استان بوشهر اجرا شد

بوشهر(پانا)- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت مرحله دوم جشنواره خرید اینترنتی با مشارکت اصناف و واحدهای فروشگاهی مجاز و معتبر در این استان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مرحله دوم جشنواره خرید اینترنتی در استان بوشهر اجرا شد

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده روز یکشنبه در این ارتباط افزود: سه هدف برای فروش اینترنتی وجود دارد که مهمترین آن شامل تشویق و ترغیب مردم به خانه ماندن به منظور کنترل ویروس کرونا، تامین تقاضاهای معطل مانده از کسب و کارهایی که به دلیل وضعیت کنونی امکان فعالیت فیزیکی ندارند و در نهایت تامین نیازها و مایحتاج مورد نیاز مردم است.
وی بیان کرد: پیرو تاکیدهای متعدد پویش «در خانه بمانید» برای حفظ سلامتی مردم جامعه در وضعیت کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا مایحتاج و ارزاق عمومی مردم را به نحوی تامین و توزیع کند که مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید.
محمدزاده ادامه داد: برای تحقق این مهم، بهترین راه‌حل فروش اینترنتی است که اجرای آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اهداف بلندمدت دنبال می‌شود.
وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بخشی از فروشگاه‌های جدید به صورت اینترنتی در این طرح مشارکت کنند و این درحالی است که در مرحله قبل نیز تعدادی واحد جدید در سطح ملی اضافه شدند.
محمدزاده افزود: به هر حال به صورت روزانه تعداد فروشگاه‌های تازه وارد به این طرح از سوی اتاق اصناف ایران مورد رصد و سنجش قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: میزان فروشگاه‌های جدیدالوورد که برای فروش اینترنتی ثبت نام می‌کنند شامل کالاهایی نظیر پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، ارزاق و مایحتاج روزانه مردم و آجیل و خشکبار است.

محمدزاده ادامه داد: ثبت نام فروشگاه‌ها برای مشارکت در این طرح رایگان است و آموزش لازم نیز به آنها داده خواهد شد.
وی گفت: مرحله دوم طرح فروش اینترنتی تا ۳۱ فروردین ۹۹ ادامه خواهد داشت که این مرحله، چند تفاوت با مرحله اول دارد به این معنا که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات که تا پیش از این، هر یک به صورت جداگانه، این اقدام را انجام می‌دادند، در مرحله دوم در قالب یک همکاری و هم‌افزایی مشترک فروش اینترنتی را به صورت مشترک و بر اساس مصوبه کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت همزمان انجام می‌دهند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به ورود فروشگاه‌هایی که تاکنون فروش اینترنتی نداشته‌اند، افزود: این جشنواره تحت نظارت اتاق اصناف ایران است که هدف اصلی فروش اینترنتی مرحله دوم، اتصال فروشگاه‌هایی است که تا به حال فروش اینترنتی نداشته‌اند.
وی گفت: دیگر هدف این است تا کسب و کارهای سنتی و محلی که قدرت عرضه نداشتند نیز در طرح فروش‌های اینترنتی فضای فروش بیابند.
محمدزاده با برشمردن ویژگی‌های دور جدید فروش‌های اینترنتی عنوان کرد: مانند مرحله اول، بسته حمایتی پشتیبان این جشنواره در نظر گرفته شده، به نحوی که آدرس خرید از جشنواره فروش اینترنتی به سایت بازارگاه ایران http://bazargaheiran.ir تغییر یافته و علاوه بر آن، به خاطر هم افزایی و اجرای مشترک با صدا و سیما نیز تبلیغات گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا مردم از منزل خارج نشوند.
وی گفت: همچنین اینترنت رایگان در اختیار خریداران این فروشگاه‌ها است و تمامی این فروشگاه‌ها نیز مجوز و نماد اعتماد الکترونیکی دارند.
محمدزاده عنوان کرد: همچنین قابلیت پس دادن کالا، تا یک هفته، مطابق با قانون تجارت وجود دارد و دستگاه‌های ناظر مانند تعزیزات حکومتی، سازمان حمایت و دادستانی نیز به شکایات رسیدگی می‌کنند.
وی افزود: خدمات ویژه‌ای نیز از سوی شرکت پست در مرحله دوم قرار دارد که با توان بیشتری حمل را به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌دهند و اینکه همراه با بسته‌های ارسالی، بسته‌ای بهداشتی شامل ماسک و دستکش نیز همراه با پروتکل‌های بهداشتی برای مشتری ارسال خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار