اتصال مدارس بوشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت اجرا شد

بوشهر(پانا)_ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت طرح اتصال مدارس این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت آغاز شده و با موفقیت در دست اجرا است .

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اتصال مدارس بوشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت اجرا شد

به گزارش ایرنا، علی سملیان روز یکشنبه در این ارتباط افزود: طرح اتصال مدارس این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در قالب برنامه ششم توسعه با هدف بکارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیندهای آموزشی از مجرای هوشمندسازی است.

وی بیان کرد: تیمی با هدف بهره‌مندی همه مدارس مناطق شهری و روستایی از مزایای شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده‌است که با بررسی و اولویت‌بندی مدارس طبق فاکتورهای مکان، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه در حال عملیاتی کردن اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات است.

سملیان با اشاره به اینکه مناطق تحت پوشش طرح یاد شده، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، گفت: هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری این طرح رایگان است.

وی عنوان کرد: اولین و اساسی‌ترین گام در اجرای پروژه اتصال مدارس به اینترنت و بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات ارائه آمار دقیق مدارس متصل به اینترنت است.

سملیان ادامه داد: اتصال مدارس به اینترنت علاوه بر تسریع در فعالیت‌ها، امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

وی افزود: سهمیه استان بوشهر در گام اول اجرای این طرح ۲۹۰ مدرسه بود که با همکاری‌های صورت گرفته ۳۱۲ مدرسه مستقل و ۱۵ مدرسه نوبت دوم و در جمع ۳۲۷ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان وصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: به مدارس مستقل اینترنت با پهنای باند ۲ مگابیت در ثانیه و ۳۰ گیگابایت حجم ماهیانه و مدارس ۲ نوبته پهنای باند ۲ مگابیت در ثانیه و حجم ۵۰ گیگابایت ماهیانه تعلق گرفته‌است.

سملیان عنوان کرد: در گام دوم طرح پوشش ۱۰۰ درصدی مدارس مشمول این طرح، مدنظر است که فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده است و مدارسی که به هر دلیل بدون خط تلفن هستند در این طرح خط تلفن و مودم به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی کامل برای پایداری ارتباط و پیگیری روند اجرای هرچه بهتر این پروژه را دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار