خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج است

بوشهر(پانا)_ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت خلیج فارس و سو احل استان بویژه سواحل جنوبی این استان به سبب وزش تندباد لحظه‌ای تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج است

به گزارش ایرنا، پیام مساعدی عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا ناپایداری های موقت جوی در مناطق شرقی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

وی بیان کرد: بنابراین در این مدت در این مناطق در برخی ساعت با افزایش پوشش ابر وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و رعدو برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مساعدی گفت: همچنین در این مدت احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی نقاط نیمه جنوبی استان گاهی ابری همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی شده‌است.

مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر و در مناطق شمالی به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ و گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی به طور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای تا ۲ متر پیش بینی شده‌است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۰۹ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۸، مد دوم دریا ساعت ۱۱:۴۱و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۲۶ خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار