زمان بازگشایی مدارس به نظرستادمبارزه باکرونا بستگی دارد

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: موضوع بازگشایی مدارس بستگی به نظر ستاد مبارزه با کرونا دارد و ما بر مبنای اعلام این ستاد،تصمیم‌گیری کرده و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
زمان بازگشایی مدارس به نظرستادمبارزه باکرونا بستگی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: موضوع بازگشایی مدارس بستگی به نظر ستاد مبارزه با کرونا دارد و ما بر مبنای اعلام این ستاد،تصمیم‌گیری کرده و برای همه حالت‌ها آمادگی داریم.
محمد علی واقعی در نشست خبری با اصحاب رسانه بر حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت کامل پرتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در فرایند تعلیم و تربیت تأکید کرد.

او، با بیان این که تا کنون بیش از ۸۵ درصد دروس توسط معلمین استان تدریس شده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی تابع دستورات وزارت آموزش و پرورش بوده و آمادگی دارد تا سال تحصیلی در صورت ادامه روند تعطیلی مدارس به اتمام برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره سیاست‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در ایام تعطیلی کرونا، عنوان کرد: تا کنون بیش از یکصد محتوای ورزشی در حوزه سلامت توسط ادارذه کل و معلمین تربیت بدنی استان تولید شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از دانش آموزان و اولیای ایشان خواست که در هنگام فعالیت های آموزشی از طریق فضای مجازی، تماشای تلویزیون و کارهای خانه، فعالیت حرکتی داشته باشند و نرمش و ورزش را فراموش نکنند تا باعث افزایش نشاط خانواده‌ و افزایش ایمنی بدن شود.

او، با اشاره به حرکت خود جوش معلمان استان و شرکت ایشان در جهاد آموزشی؛ پس از آغاز تعطیلات کرونایی اضافه کرد: از ۵ اسفند که مدارس استان تعطیل شد، و از آنجایی که دبیرخانه درس شیمی در خراسان جنوبی مستقر است 6 نفر از معلمین مجرب با همکاری مرکز صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در استودیوی ضبط برنامه مدرسه تلویزیونی ایران حاضر شده و به ارائه تدریس پرداختند که تا کنون تعدادی از این تدریس ها پخش شده است.

برخورداری 90درصدی دانش آموزان استان از آموزش های تلویزیونی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برخورداری۹0درصد دانش‌آموزان استان از پوشش آموزش‌های تلویزیونی و مجازی خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر فعالیت آموزشی در بستر فضای مجازی جریان دارد

واقعی اضافه کرد: آن دسته از دانش آموزان روستایی و عشایری استان که امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند، محتوای الکترونیک درسنامه ها مطابق با بودجه بندی کتب تهیه و چاپ شده و توسط راهبران آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

پلت فورم شبکه آموزش دانش آموزی(شاد) سریع، امن و ارزان

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از یکپارچه سازی فعالیت معلمان مدارس با راه اندازی پلت فورم شبکه آموزش دانش آموزی خبر داد و افزود: برقراری محیطی اختصاصی و ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان از جنبه اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتواهای تولید شده ، کیفیت این شبکه از حیث سرعت نقل و انتقال داده‌ها و ارزان بودن آن، پایداری و پشتیبانی رایگان به مدت ۱۵ سال و قابلیت اتصال نامحدود نرم افزارهای کاربردی مهمترین ویژگی های این پلت فرم است.

این مقام مسئول برقراری سریع رابطه معلم و دانش آموز در محیطی مطمئن و ارائه ی مطالب آموزشی را مهمترین هدف ایجاد شبکه آموزشی شاد دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار