شکوهی: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس از «شبکه شاد» پیگیری می‌شوند

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد شبکه شاد برای مشاوران و معاونان پرورشی مدارس نیز مانند یک معلم که تعریف شده است، تعریف می‌شود و همه فعالیت‌های پرورشی مدارس باید از آن طریق ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس از «شبکه شاد» پیگیری می‌شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی در جلسه هماهنگی شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) که با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف معاونت پرورشی و فرهنگی و مرکز فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: «وظیفه تاریخی و ذاتی معاونت پرورشی و فرهنگی که غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است ایجاب می‌کند همدوش بخش آموزش در شبکه شاد حضور فعال داشته باشد.»

او ادامه داد: «جلسه‌ای در مرکز فناوری اطلاعات با حضور مسئولان و مدیران شبکه شاد برگزار و مقرر شد همه مواردی را که معاونت پرورشی و فرهنگی می‌خواهد در بستر این شبکه داشته باشد ایجاد شود.»

شکوهی افزود: «شاید تا قبل این رخداد کمتر کسی فکر می‌کرد آموزش و پرورش بتواند از بستر فضای مجازی برای آموزش‌هایی از این دست استفاده کند و ویروس کرونا با توجه به تمام بدی‌ها و مشکلاتی که داشته است این دست اقدامات را می‌توان از همان مواردی برشمرد که تبدیل تهدید به فرصت است.»

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: «دقت داشته باشیم که برای بهتر شدن این شبکه هم باید خودمان فعالانه در آن حضور داشته باشیم و هم سایر افراد ذینفع را ترغیب کنیم حضوری فعالانه داشته باشند.»

شکوهی حضور دانش‌آموزان در محیط مدرسه را نشاط آور دانست و ادامه داد: «تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر و از طرف دیگر تعامل دانش‌آموزان با معلمان و کادر مدرسه علاوه بر آموزنده بودن نشاط آور و شادی بخش است و حضور در محیط مدرسه دانش‌آموزان را شاد و با نشاط می‌کند.»

او ادامه داد: «حال که از طریق تلویزیون و شبکه‌های مجازی تدریس دارد انجام می‌شود و انعطاف لازم را ندارد آن روحیه شاد و پرنشاط در بین دانش‌آموزان کمتر دیده می‌شود و حضور طولانی مدت در منزل (قرنطینه) نیز خود مزید بر علت است پس باید آن روحیه شاد و پرنشاط را به دانش‌آموزان بازگردانیم.»

در ادامه احمد فراهانی، رئیس گروه تجزیه، تحلیل، طراحی و توسعه سیستم‌های منابع انسانی و پشتیبانی فرایندهای سازمانی گفت: «شبکه شاد معماری کلانی دارد ولی در شرایط فعلی بیشترین هدفی که دارد ایجاد زیرساخت تعامل بین اجزای آموزشی مدرسه یعنی مدیر، معلم و دانش‌آموز است.»

او ادامه داد: «فعلا شرایط حضوری برای انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی فراهم نیست و باید از شرایط غیر حضوری استفاده شود، دانش‌آموزان قبلا در مدرسه و با حضور در کلاس درس با معلم و عوامل مدرسه تعامل داشتند و آموزش می‌دیدند.»

فراهانی افزود: «مهمترین نگرانی خانواده‌ها در مورد درز اطلاعات دانش‌آموزان و مدارس بود و چون شبکه شاد مختص خود آموزش و پرورش است این نگرانی برطرف شده است و اطلاعات دانش‌آموزان و مدارس قرار نیست به جایی ارائه شود و همه آنها در امنیت کامل خواهند بود. در شبکه شاد کلاس در حکم گروه تعاملی تعریف می‌شود و مشابه آن‌را ما در سایر پیام رسان‌ها نیز می‌بینیم.»

او افزود: «به دلیل فعالیت‌های متفاوتی که معاونت پرورشی و فرهنگی دارد این شبکه قابلیت تسری برای همه فعالیت‌های این معاونت را دارد یعنی قابلیت افزودن دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی و سایر موارد را دارد و همان فضا را به صورت مجازی برای آن‌ها فراهم می‌کند و ارتباطات خود را با کمترین محدودیت می‌توانند دنبال کنند.»

او گفت: «شبکه شاد برای مشاوران و معاونان پرورشی مدارس نیز مانند یک معلم که تعریف شده است تعریف می‌شود و همه فعالیت های پرورشی مدارس از آن طریق ادامه پیدا کند. اکنون نسخه اندروید و آی او اس این شبکه فراهم شده و نسخه تحت وب نیز در حال طراحی است که به زودی ارائه خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار