در گفت‌وگو با پانا

ذبیح‌الله پورشیب: برای کسب سهمیه المپیک ناامید نیستم؛ فدراسیون جهانی نباید عدالت را زیر پا بگذارد

تهران (پانا) - کاپیتان تیم ملی کاراته ایران ابراز امیدواری کرد که فدراسیون جهانی کاراته با برنامه‌ریزی مناسب در فرصت باقی‌مانده تا المپیک توکیو، مشکل سهمیه‌های المپیک در این رشته را حل کند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ذبیح‌الله پورشیب: برای کسب سهمیه المپیک ناامید نیستم؛ فدراسیون جهانی نباید عدالت را زیر پا بگذارد

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌و‌گو با پانا درباره شرایط فعلی‌اش و عدم کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: این روزها تمرینات را در خانه پیگیری می‌کنم تا از نظر بدنی افت نکنم. به هر حال سال ۹۸ با وجود اینکه در تمامی مسابقات نتایج خوبی کسب کردم اما با عدم کسب سهمیه المپیک مواجه شدم . در سال گذشته موفق به کسب ۶ مدال شدم که در مجموع چهار طلا و دو نقره بود و از این حیث خدا را شکر می‌کنم.

وی در ادامه به عدم کسب سهمیه المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: به هر حال تصمیمات به این سمت کشیده شد، اما من ناامید نیستم. با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک این رقابت‌ها یک سال به تعویق افتاد و ممکن است در این تعویق یک ساله اتفاقات زیادی رقم بخورد و مسابقاتی که به خاطر شیوع کرونا لغو شدند دوباره برگزار شود. با این حال من تمام توان خودم را به کار می‌گیرم تا در رقابت‌های سهمیه المپیک قرار بگیرم و بتوانم مجوز حضور در المپیک را به دست بیاورم.

پورشیب با تأکید بر اینکه به غیر از او دیگر کاراته‌کاهای کشورهای دیگر هم نتوانستند سهمیه کسب کنند، گفت: به نظرم فدراسیون جهانی کاراته فکر نمی‌کرد شیوع ویروس کرونا تا این حد دامن‌گیر باشد، به همین خاطر خیلی زود تصمیم گرفت و مسابقات مراکش را لغو کرد و بعد از آن به دنبال جایگزین کردن مسابقات دیگر بود که این امکان به دلیل شیوع کرونا میسر نشد. با این حال همان‌طور که گفتم نه تنها من بلکه چند ملی‌پوش کاراته دیگر از کشورهای مختلف با همین مشکل روبه‌رو شدند و با وجود اینکه شانس کسب سهمیه داشتند اما به خاطر تعویق مسابقات آن را از دست دادند. در خیلی از رشته‌ها مسابقاتی که به تعویق افتاد به اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ موکول شد و بابد ببینیم برای مسابقات کاراته چه تصمیمی می‌گیرند.

کاپیتان تیم ملی کاراته افزود: ما هم باید منتظر باشیم تا‌ ببینیم آیا مسابقات را به زمان دیگری موکول می‌کنند یا اینکه شرایط دیگری در نظر می‌گیرند. ما فعلاً کاری از دستمان برنمی‌آید و باید منتظر باشیم. البته برخی ملی‌پوشان کاراته در دیگر کشورها از طریق کمیسیون ورزشکاران این موضوع را پیگیری می‌کنند تا حقی از کاراته‌کاهایی که شانس کسب سهمیه داشتند اما به خاطر شرایط به وجود آمده آن را از دست دادند، ضایع نشود.

پورشیب ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته فشردگی مسابقات شرایط سختی برای همه ملی‌پوشان کاراته به وجود آورد، فدراسیون جهانی نباید عدالت را زیر پا بگذارد . به نظرم اگر فدراسیون جهانی تصمیمی در این خصوص نگیرد بی‌عدالتی کرده است. مسابقات کاراته و کسب سهمیه المپیک شرایط خاص خودش را دارد و امیدوارم با این فرصت به دست آمده شرایط تغییر کند.

کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در پایان در مورد تعویق المپیک و اینکه آیا به سود کاراته است یا خیر، گفت: به نظرم تفاوت آن‌چنانی ندارد. البته ما برای کسب سهمیه المپیک در ۲۱ تورنمنت باید شرکت کنیم و حالا این فرصت به وجود آمده تا از آن فشردگی کمی فاصله بگیریم و تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار