مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ؛

در حال حاضر 230 هنرمند در 50 کارگاه در زمینه ملیله فعالیت می کنند

زنجان (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اعلام کرد ملیله کاری در زنجان هنر ظریف و اصیلی است که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است. این هنر در زنجان وام‌دار هنرمندانی است که با ابزار بسیار ابتدایی به خلق آثاری ارزشمند مبادرت ورزیده و گاه سوی چشمان خود را در این راه از دست داده اند. امروزه بازاریابی و تبلیغات و همچنین ارائه خلاقیت در حوزه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین برنامه های ما دراستان زنجان در حوزه ملیله است. در حال حاضر 230 هنرمند در 50 کارگاه در این زمینه فعالیت می کنند.».

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
در حال حاضر 230 هنرمند در 50 کارگاه در  زمینه ملیله فعالیت می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، با اشاره به لزوم تقویت هرچه بیشتر هنر-صنعت ملیه در شهر زنجان گفت: «توسعه هنر را به‌عنوان راهبرد اصلی اداره کل استان در شرایط کنونی انتخاب کرده‌ایم و در راستای تقویت همه‌جانبه آن اقدام خواهیم کرد».

امیر ارجمند اظهار کرد:« براساس این برنامه زمان‌بندی شده فعالیت های موثری برای معرفی و شناساندن شهر جهانی ملیله زنجان و این هنر انجام خواهد گرفت».

وی گفت: «فعالیت‌های ترویجی برای ملیله سازی از جمله فعالیت در فضای مجازی در قالب انتشار عکس، فیلم، مستند و کتاب از هنر ملیله سازی و هنرمندان این عرصه، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت برای هنرآموزان و دورهای تکمیل تر برای صنعت‌گران، تبادل حرفه‌ای با دانشگاه‌های داخل وخارج از کشور، استفاده از تجارت الکترونیک و بازار دیجیتالی در توسعه صادرات ملیله، برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی دو یا چندجانبه و حضور در رویدادهای بین‌المللی مربوط به حوزه صنایع دستی، همکاری با بنگاه‌های بزرگ تجارت صنایع‌دستی کشور، توسعه کارگاه های تولیدی، حمایت همه جانبه از هنرمندان و صنعتگران از جمله برنامه های است که برای صنعت ملیله در زنجان در سال 99 در نظر گرفته شده است».

وی افزود: «ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نه تنها برای صنعتگران این شهر منشاء خیر و برکت بوده است، بلکه هنر-صنعت ملیله سازی جایگاه مهمی در فرهنگ و هنر استان زنجان ایفا می­ کند و سالهاست که در ایجاد رضایت‌مندی گردشگران داخلی و خارجی نقش بسزایی دارد».

ایران با ثبت ۱۱ شهر و ۳ روستای جهانی، با مجموع ۱۴ عنوان شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی، مقام نخست را در میان کشورهای جهان دارد. کشور چین با ثبت ۶ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار