عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

زنجان (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبر داد صادرات محصولات صنایع دستی زنجان در سال 1398 موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند اعلام کرد: 1،261،100 دلار که از این میزان 1،211،100 دلار به صورت چندانی و 50،000 دلار به صورت رسمی از 450 فروشگاه در سال 98 است.

وی افزود: استان زنجان نیز به عنوان یکی از مهمترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای داشته و هنرمندان صنایع دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند. صنایع دستی آن نیز از جمله چاقو، مس و ملیله، گیوه، مصنوعات چرمی، زیورآلات، گلیم و غیره این شهر را در جهان بلند آوازه کرده است.

ارجمند اظهار کرد: صنایع دستی زنجان بیشتر به کشورهایی همچون عراق و کشورهای جنوب حاشیه خلیج فارس از جمله کویت، عمان، آذربایجان و نیز به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، اما اولین کشور صادرکننده به آن کشور عراق است.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان با ارزیابی‎های انجام شده از سوی شورای جهانی صنایع دستی، یعنی ملیله انتخاب شد و بهمن ماه زنجان، به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار