ترس از کرونا؛ بیشترین تماس با خط مشاوره بهزیستی مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد که ۷۵ درصد تماس با خط مشاوره تلفنی بهزیستی استان، در زمینه کرونا بوده است.

کد مطلب: ۱۰۳۵۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ترس از کرونا؛ بیشترین تماس با خط مشاوره بهزیستی مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان گفت: «از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن ۷۰۰۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی تماس داشته اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است.»

به گفته او ۵۲۵۰ تماس یعنی ۷۵ درصد تماس‌ها در زمینه ی کرونا و ۲۵ درصد آن‌ها با فراوانی ۱۷۵۵ تماس مربوط به مشکلات روزمره در حوزه خانواده، تربیت کودکان ، مشاوره قبل از ازدواج و ..‌ بوده است.

طبق این آمار از ۵۲۵۰ تماس در زمینه‌‌یکرونا ۲۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب، ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است.

گوهردهی توضیح داد که اطلاعات تماس گیرندگان مرتبط با کرونا نشان می‌دهد که ۶۵ درصد تماس‌ها متعلق به زنان و 35 درصد متعلق به مردان، ۸۲ درصد متاهل و ۱۸ مجرد بوده است.

بیشترین تماس‌گیرندگان با صدای مشاور، از شهرستان ساری، پس از آن شهرستان‌های بابل، آمل، نکا، قائم شهر بوده است.

به گفته گوهردهی، مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس‌ها را به خود اختصاص داد که می توان بدرفتاری عاطفی، پرخاشگری، مداخله در امور و .. را نام برد.

همچنین ۱۶ درصد تماس‌ها در مورد مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان در زمان قرنطینه بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد که ۲۰ درصد افراد تماس‌گیرنده، موضوع ترس و دلشوره خود را با مشاورین ۱۴۸۰ در میان گذاشتند و بیش از ۲۳ درصد تماس‌های با خط ۱۴۸۰ مربوط به اضطراب بوده است.

گوهردهی گفت: «اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده‌شان به کرونا مبتلا شوند؛ علاوه بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار