امام جمعه یزد: مردم کمک به اقشار ضعیف را مورد توجه قرار دهند

یزد(پانا ) - نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: در حالیکه با شیوع کرونا رفتار اجتماعی کشورهای غربی بیشتر نمایان شد، ایرانیان برای کمک رسانی بسیج شدند، این روحیه همبستگی ملی برای پیشگیری از بیماری غیرقابل وصف است، در این شرایط دولتمردان و مردم استان هم کمک به اقشار ضعیف را فراموش نکنند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: مردم کمک به اقشار ضعیف را مورد توجه قرار دهند

به گزارش ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روزشنبه در دیدار با خانواده شهید نجیبی که منزل خود را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرد، افزود: در شرایط فعلی به دلیل بحران کرونا بخشی از جامعه با مشکلات مالی و معیشتی زیادی روبروست که در این شرایط علاوه بر دولت، مردم هم وظایفی هم دارند، باید، کمک‌ها را در اختیار نیازمندان قرار دهند تا دوران پساکرونا را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: مردم با شیوع کرونا و مشکلاتی که به واسطه آن در عرصه بهداشت و درمان ایجاد شد با کمک‌ها و همکاری های خود صحنه‌های زیبایی را خلق کردند که برای دیگران الگو شد که یکی از نمونه های آن را امروز دیدیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: در حالیکه کمتر افرادی در کشورهای غربی به دیگران کمک می‌کند و محموله های بهداشتی و درمانی خریداری شده کشورها را هم می‌دزدند، بسیاری از مردم ایران هرآنچه دارند برای تولید ماسک، دستکش ، لباس پزشکی و سایر اقلام بهداشتی و درمانی در طبق اخلاص قرار دادند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت، تصریح کرد: در این ارتباط مادر شهید منزل خود را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرد ،همسایه‌ها و اقوام چرخ خیاطی خود را می‌آورند و ماسک تولید می کنند، کار بسیار ارزشمندی است که کمتر در دنیا دیده می‌شود.
همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان یزد عصر پنجشنبه هفته گذشته با خانواده شهید محمدهادی غلامی نژاد( صالح نیا) که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود از تلاش مادر این شهید بزرگوار تجلیل کردند، دیدار و گفت و گو کرد.

ناصری یزدی در این دیدار گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ جامعه هستند و باعث خوشحالی است که همواره در همه فعالیت‌های خیر و کارهای عام‌المنفعه حضور خانواده آنها چشمگیر و اثرگذار است .

وی ادامه داد: خانواده شهدا عزیزترین داشته خود که فرزندانشان هستند، را تقدیم انقلاب کردند و همواره در همه صحنه‌ها حافظ انقلاب و اسلام هستند و در مشکلات اخیر شیوع ویروس کرونا نیز به کمک و یاری اقشار مختلف مردم آمده‌اند.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دیروز(جمعه) اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته که تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۹۶۹ تن از بیماران در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: روند صعودی بهبود یافتگان همچنان با شیب قابل قبولی ادامه دارد و روند فوت ناشی از کرونا کاهش نسبی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار