حمید عبدل آبادی در برنامه رادیو گفت‌وگو:

کمپین «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» با هدف تندرستی و ایمنی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است

با نصب اپلیکیشن سفیران سلامتی، می‌توان به این کمپین پیوست

تهران (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دانش‌آموزان سفیر سلامت در این روزها با همکاری مراقبان سلامت کمپینی با عنوان «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» راه‌اندازی کردند که در آن به موضوعات سلامت، انجام رفتارهای بهداشتی، خود مراقبتی توجه کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کمپین «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» با هدف تندرستی و ایمنی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است

حمید عبدل آبادی در برنامه «بدون انقضا» رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه در ایام قرنطینه ورزش و تندرستی دانش‌آموزان را فراموش نکرده‌ایم و مورد توجه‌مان بوده است، گفت: دانش‌آموزان سفیر سلامت در این روزها با همکاری مراقبان سلامت کمپینی با عنوان «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» راه انداختند که در آن به موضوعات سلامت، انجام رفتارهای بهداشتی، خود مراقبتی توجه کردند.

او افزود: صدا و سیما با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ارتباط خوبی را داشت، برنامه‌های زیادی را برای انجام فعالیت‌های بدنی ضبط کردند و با اشتراک گذاشتن آن با دانش‌آموزان آن‌ها را انجام دادند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانش‌آموزان در کمپین «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» مشارکت خوبی را داشتند، در مسابقات شرکت کردند، نقاشی کشیدند، خاطره نویسی داشتند، عکس و کلیپ منتشر کردند.

او افزود: این کمپین ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار عکس و نقاشی را برای کمپین ارسال کردند. همچنین کلیپ‌هایی ارسال کردند که در آن رفتارهای بهداشتی و خود مراقبتی را دارند نمایش می‌دهند.

عبدل آبادی در خصوص نحوه پیوستن به کمپین «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» گفت: اپلیکیشن سفیران سلامتی روی پرتال آوای سلامت وزارت بهداشت قرار دارد و در سایت corona.ir نیز می‌توانند این اپلیکیشن را ببینند، آن را نصب و در این کمپین شرکت کنند.

او به خانواده‌ها و دانش‌آموزان‌شان توصیه کرد: ما مفهوم «خانه سالم» را داریم که خود دانش‌آموزان آن را توسعه دادند. طبق تعریف مفهوم خانه سالم، خانه‌ای است که اعضای خانواده رفتارهای بهداشتی و سلامت محور را یاد می‌گیرند و به همدیگر یاد می‌دهند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این ایام باید ایمنی و بهداشت فردی و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنیم. مراقب مصرف آب و انرژی در خانه باشیم و تغذیه سالم را در نظر بگیریم. استرس و اضطراب را مدیریت و به تحرک بدنی توجه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار