رییس سازمان دانش آموزی استان همدان:

سازمان براساس نیازهای جامعه و دانش آموزان برنامه هایش رابه روز می کند

همدان (پانا) - رضا میرزایی رییس سازمان دانش آموزی همدان در گفتگو با پانا درخصوص سازمان دانش آموزی و اهداف آن توضیحاتی ارایه کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان براساس نیازهای جامعه و دانش آموزان برنامه هایش رابه روز می کند

رضا میرزایی گفت: سند تحول، نقشه راهی است تا مسیر تعلیم و تعلم گم نشود و سازمان دانش آموزی یکی از بازوان به تحقق رسیدن این سند است. سازمان دانش آموزی مکانی است که بر اساس نیازمندیهای بچه ها پایه عملکرد خود را تعریف می‌نماید و دانش‌آموزان باید در مدارس، خود مدیریت امور سازمانی را بر عهده داشته باشند.

میرزایی ادامه داد: دانش آموز نباید فقط حالت تزئینی و تشریفاتی داشته باشد؛ بلکه از صفر تا صد فعالیت‌های سازمان باید توسط دانش آموزان اجرایی شود و به وسیله این فعالیت ها هویت خود را بازیابند. هدف سازمان؛تربیت اجتماعی دانش آموزان است و نتیجه این تربیت آماده کردن دانش آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی است. یعنی فردی که از استانداردهای اخلاقی، دینی، انقلابی و سازمانی برخوردار بوده و مهارت‌های رفتارهای اجتماعی و گروهی را به خوبی فرا گرفته است. سازمان دانش آموزی متناسب با نیازهای دانش آموزان به تربیت آنها اقدام می‌کند؛ بنابراین سازمان به تناسب نیازهای جامعه و دانش آموزان باید فعالیت‌های خود را به روز نماید و ماموریت های جدید برای خود تعریف کند و بی‌دلیل به تکرار کارهای گذشته اصرار نورزد.

وی در ادامه بیان کرد: حاکمیت به عملکرد سازمان دانش آموزی چشم امید دارد و ما باید جایگاه سازمان را در نظام تعلیم و تربیت ارتقاء بخشیم. فعالیت‌های سازمان دانش آموزی برای تربیت سازمان یافته، حق دانش آموزان است و در صورت غفلت این حق ضایع می شود. سازمان باید دانش آموز پیشتاز تربیت کند، پیشتاز در اخلاق مداری، دینداری، علم آموزی، اصلاح پذیری، مهارت های گروهی و هرآنچه که خیر فرد و جامعه در آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار