کتاب «تآمین مالی مدارس در اروپا» منتشر شد

تهران (پانا) - تامین مالی مدارس در اروپا با ترجمه علی اللهیارترکمن و مرجانه سلطانی با هدف شناخت ساختار نظام‌های تامین مالی مدارس در انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «تآمین مالی مدارس در اروپا» منتشر شد

به گزارش مدیر روابط عمومی انتشارات مدرسه، امروزه تامین منابع مالی آموزش و پرورش در سراسر جهان خصوصاً در کشورهای در حال توسعه با بحران جدی رو به رو است. زیرا از یک سو افزایش تقاضا برای آموزش از طریق رشد سریع جمعیت، از طرفی دیگر رشد روزافزون فناوری اطلاعات و کاربرد و استفاده آن در زندگی روزمره و مهم تر از همه محدودیت منابع مالی و کسری ساختاری بودجه در نظام‌های آموزشی این معضل را حادتر نموده است. آموزش و پرورش نیز در مواجه با تقاضای روزافزون شهروندان برای آموزش کیفی و کافی با کمبود‌های شدید در زمینه تآمین مالی روبرو است.

البته موضوع تامین منابع مالی آموزش درمدارس همواره کانون توجه نهاد‌های ذی ربط و کارشناسان بوده. اما این سوال مطرح است که چگونه نظام‌های آموزشی در اثر بحران‌های مالی و اقتصادی می‌توانند به مقابله با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی که در این دوران پیش روی آنها قرار دارد ادامه دهند.

در کتاب «تامین مالی مدارس در اروپا» با تهیه گزارش 27 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، چارچوبی برای شناخت ساختار نظام‌های تآمین مالی بخش دولتی آموزش و پرورش در سطح اروپا به رشته تحریر در آمده است که این دانش و تجربه می‌تواند برای اصلاح سیاست‌ها به خصوص در کشورهایی با فرایندهای مشابه در تامین بودجه و ساختار دولتی الهام بخش باشد.

این کتاب مشتمل بر سه فصل و 128 صفحه رنگی است که در فروشگاه‌های سراسر کشور و فروشگاه آن لاین انتشارات مدرسه به نشانی WWW.ENMA.IR در دسترس مخاطبان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار