تولید ۵۰ هزار گان توسط واحدهای تولید پوشاک

تهران (پانا) - عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ضمن اعلام آمادگی تولیدکنندگان پوشاک برای افزایش تولید محصولات بهداشتی و برنامه‌ریزی برای صادرات، از تولید ۵۰ هزار گان از سوی واحدهای پوشاک تولید شده طی ۲۰ اسفند تا ۱۰ فروردین خبر داد و گفت که در صورت تامین پارچه کافی تولید گان در این مدت می‌توانست دو برابر شود.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۵۰ هزار گان توسط واحدهای تولید پوشاک

به گزارش ایسنا،‌ مجید نامی از ورود تولید کنندگان پوشاک به فاز تولید ماسک و گان از اواخر اسفندماه خبر داد و گفت: برای بقای صنعت پوشاک و حفظ اشتغال کارگران این بخش، لازم است تغییر کاربری به ملزومات بهداشتی شامل ماسک و گان صورت بگیرد تا شرکت ها بتوانند فعلاً به تولید ادامه دهند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از واحدهایی که تغییر کاربری دادند در تعطیلات عید، از اعلام آمادگی تولیدکنندگان پوشاک برای افزایش تولید محصولات بهداشتی و برنامه‌ریزی برای صادرات خبر داد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به کاهش فروش و مصرف در دنیا در پی شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشخص نیست وضعیت شیوع این ویروس چقدر طول بکشد، تعدیل نیرو یا معرفی کارگران برای بیمه بیکاری به مراتب بار شدیدتری برای دولت خواهد داشت.

وی افزود: در صورت تأمین مواد اولیه و سرمایه‌گذاری برای تولید ماسک و گان در بخش پوشاک، علاوه بر تامین شرکت‌ها و نیروهای‌شان، صادرات این محصولات می‌تواند برای کشور ارزآوری هم داشته باشد.

نامی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر واحدهای تولید خودشان برای تامین مواد ضدعفونی مورد نیاز پرسنل که در شرایط فعلی مصرف بالایی دارد، اقدام کردند، از وزارت صمت خواست که هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا این اقلام به شرکت‌ها برسد و برای تامین این محصولات به واحدها کمک کند.

همچنین به گفته وی، از ۲۰ اسفند تا ۱۰ فروردین ۵۰ هزار گان از سوی واحدهای پوشاک تولید شده که در صورت تامین پارچه کافی تولید گان میتوانست در این مدت دو برابر شود.

نامی در ادامه وعده داد که با بازگشایی واحدهای تولیدی تولید ماسک و گان بیشتر شود و گفت که تعداد ماسک تولیدی خیلی بیشتر از گان است، اما هنوز آمار دقیقی در دسترس نیست.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران درباره بازگشایی واحدهای تولیدی اظهار کرد: واحدهای تولیدی بازار اسفند را که مهم‌ترین بازار برای آن‌ها بود از دست دادند. از طرف دیگر با توجه به اینکه پوشاک عمدتاً محصول فصلی و وابسته به مد است، مشخص نیست که این واحدها بعداً قادر به فروش محصولات خود باشند یا نه.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انبار شرکت‌های تولیدی مملو از کالا است، تصریح کرد: در شرایط فعلی آینده دقیقا قابل پیش بینی نیست، اما پیش بینی می‌شود که شاهد افت تولید در بخش پوشاک باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار