در راستای تحقق جهش تولید، برای مقابله با کرونا انجام شد;

تولید دستکش یکبار مصرف توسط دانش آموزان مبتکر شهرستان رفسنجان

کرمان(پانا) - دانش آموزان مبتکر و خلاق رفسنجانی در اقدامی خود جوش با ساخت دستگاه تولید دستکش از کیسه های فریزری، روزانه 6 هزار جفت دستکش تولید می کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید دستکش یکبار مصرف توسط دانش آموزان مبتکر شهرستان رفسنجان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان این روزها که شاهد گسترش روز افزون ویروس منحوس کرونا در کشور عزیزمان ایران هستیم، کمبود اقلام بهداشتی و خودمراقبتی می تواند یک تهدید جدی برای سلامت جامعه باشد.

گفتنی است: دانش آموزان بسیجی نیز مانند دیگر اقشار مختلف به صحنه آمده اند و در محل پایگاه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده واقع در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان اقدام به تهیه و توزیع دستکش بهداشتی درمیان مردم کرده اند.

شایان ذکر است: آنچه اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است، طراحی و ابداع یک دستگاه تولید دستکش توسط همین دانش آموزانی است که تولید روزانه کارگاه را از روزی ۵۰۰ جفت دستکش، به ۳ هزار جفت افزایش داده است.

امیرحسین لطفعلی نژاد دانش آموز پایه یازدهم مدرسه نمونه دولتی علی ابن ابیطالب(ع) اینگونه توضیح می دهد: از 25 اسفندماه کار تولید دستکش را با هویه شروع کردیم و از 9 صبح تا 9 شب کار می‌کردیم و روزانه 500 جفت دستکش تولید می‌کردیم.

وی افزود: از دو هفته قبل با پیش زمینه‌ای که از قبل در فکر داشتم به این نتیجه رسیدم که دستگاهی بسازم که بتواند کارمان را راحت کند بنابراین دستگاه را ساختم و هزینه‌ای که برای آن استفاده شد 200 هزار تومان است و در حال حاضر سه دستگاه تولید کردیم که روزانه هر کدام 2 هزار جفت دستکش تولید می‌کنند.

این دانش آموز خلاق خاطرنشان کرد: طراحی این دستگاه به گونه ای است که در آن یک المنت با نوعی چسب خاص بر روی ام دی اف لولا قرار گرفته و پلاستیک فریزری بر روی آن قرار می گیرد که اضافه های آن بریده و جدا شده و در نهایت دستکش در بسته بندی مناسب قرار گرفته و توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه دستکش‌های تولیدی مقاومت بسیار خوبی دارند، افزود: در هر شیفت 6 تا 10 نفر از بچه‌ها که از بسیجیان مدارس مختلف اعم از صدرا، شاهد، نمونه و...هستند، در ساخت دستکش یکبار مصرف همکاری می کنند.

لطفعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: دستکش‌های تولیدی به‌صورت رایگان بین مردم در روستاها و مناطق محروم توزیع می‌شود و در صورتی که ارگانی نیاز داشته باشد برای تأمین هزینه‌های تولیدمان، هزینه دریافت می‌کنیم.

وی از درخواست‌ از مناطق مختلف ایران برای آموزش و این روش تولید دستکش خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار