معاون پرورشی آباده: «فضاسازی معنوی» در فضای مجازی ویژه دانش‌آموزان یک ضرورت است

هیچ موردی نباید جامعه فرهنگی را از انجام رسالت خطیر خود جدا کند

آباده (پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آباده از ایجاد بسترهای جدید فعالیت‌های معنوی در فضای مجازی بین دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آباده: «فضاسازی معنوی» در فضای  مجازی ویژه دانش‌آموزان یک ضرورت است

قاسم خلیفه در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ادامه‌دار بودن تعطیلات مدارس و ضرورت انجام فعالیت‌های پرورشی در کنار آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان، ایجاد پویش‌های مختلف را بستری سازنده برای تربیت نسلی آگاه خواند و انجام درست آن را ضرورتی انکارناپذیر برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین و مبارزه با تفکرات غرب‌گرایانه دانست.

مسئول سازمان دانش آموزی آباده، برگزاری مراسم‌های معنوی را راهی ضروری برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با زندگی اولیاء خدا دانست و با بیان اینکه وجود ویروس کرونا فعلا تعطیلات مدارس را ادامه کرده است گفت: هیچ موردی نباید جامعه فرهنگی را از انجام رسالت خطیر خود جدا کند.

فضا‌سازی پرورشی، ایجاد پویش‌های گوناگون برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها از موارد مهمی بود که خلیفه به آن پرداخت و گفت: در ایام تعطیلات سعی شد تا با استفاده از تجربیات دبیران، آموزگاران، و مربیان پیشتاز، فضای مجازی را به بستری تعاملی بین معلم و دانش‌آموز تبدیل کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند با استفاده از این آموزش‌ها ضمن یادگیری مهارت‌ها نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را یاد گرفته و برای زندگی در جامعه فردا آمادگی لازم را داشته باشند.

ایجاد پویش موفق رادیو بهار در روز ولادت امام زمان(عج) نمونه یکی از ده‌ها برنامه موفقی است که به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی و دبیرستان بهار اندیشه به وجود آمد. پویشی که به گفته رقیه الیاسی معاون پرورشی این دبیرستان باعث ایجاد شور و نشاط زیادی بین دانش‌آموزان شد، و بیش از 50 دانش آموز با ارایه فایل صوتی و دل نوشته و شرکت در مسابقات مجازی در حقیقت یک مدرسه مجازی را اداره کرده و ارادت خود را به مولایشان نشان دادند.

ایجاد پویش‌ها، مسابقات مجازی پیشتازان، ارایه آموزش‌های مجازی فعالیت‌های پرورشی در کنار تدریس معلمان، این روزها به مهمترین بجث خانواده‌های دانش‌آموزان تبدیل شده و به نظر می‌رسد جامعه ما به نوعی صحیح خود را برای داشتن خرده فرهنگ‌های جدید و درست تربیتی آماده می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار