مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

تعداد ترددهای استان نسبت به سال گذشته 65 درصد کاهش داشته است

زنجان (پانا)- نشست خبری ویدئو کنفرانس مدیر کل راهداری استان زنجان با اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تعداد ترددهای استان نسبت به سال گذشته 65 درصد کاهش داشته است

عبد الحسین علی اکبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به فعالیت نیروهای راهداری گفت: «نیروهای راهداری از 15 آذر ماه در راهدارخانه‌ها مستقر بوده و خدمت رسانی کرده‌اند که با توجه به شرایط جوی هنوز هم در این محل‌ها مستقر هستند.»

علی اکبری در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا افزود: «برای کنترل شیوع این ویروس منحوس در بخش اداری حضور همکاران طبق مصوبات استان با حضور یک سوم پرسنل بوده و از طریق سایت و تخصیص username و password سایر همکاران به صورت دور کاری انجام وظیفه کرده اند. برای همکاران دارای مشکلات زمینه‌ای مرخصی داده شده است. اماکن اداری نیز چندین مرحله ضدعفونی شده‌اند.»

وی با اشاره به شرایط رانندگان دارای کارت هوشمند گفت: «برای رفاه حال رانندگان و عدم مراجعه‌ آنها به اداره و رانندگانی که از اواخر بهمن ماه اعتبار کارت هوشمند آنها پایان یافته بود به صورت هوشمند تا پایان فروردین ماه اعتبار زده شد. همچنین پروانه‌ فعالیت شرکت‌های حمل و نقل و پروانه‌ بهره‌برداری از مجتمع‌های بین راهی تا پایان فروردین تمدید شد.»

مدیر کل راهداری با معرفی سایت RMTO اظهار کرد: «این سایت اینترنتی برای رفاه حال مشتریان ایجاد شده است. این افراد می‌توانند بدون مراجعه به اداره، درخواست‌های خود را در این سایت ثبت و پیگیری نمایند.»

وی در خصوص محدویت‌های حمل و نقل افزود: « از سوم اسفندماه با شیوع کرونا محدودیت حمل و نقل به استانهای قم و گیلان اعمال شد که اکنون در مورد استانهای دیگر نیز ادامه دارد. به رانندگان توصیه شده است که از مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی استفاده کنند. ساعت‌های کار پایانه‌های مسافربری از ساعت 8 صبح تا 8 شب محدود شده است. یک سری محدودیت‌های تردد بین استانی با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی اعمال شد. همانند آزاد راه زنجان تبریز که فقط ناوگان حمل و نقل شمال غرب اجازه‌ تردد داشتند. این محدودیت‌ها تا 30 فروردین ادامه خواهند داشت.»

علی اکبری تصریح کرد: « تاکنون هیچ موردی از ابتلای رانندگان به ویروس کرونا به اداره راه گزارش نشده است. مجتمع‌های خدماتی و رفاهی با حضور کمیته‌های مختلف؛ علوم پزشکی، اداره راه، صنعت ومعدن، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی و .... به صورت دوره‌ای بازدید می‌شوند.»

وی همچنین با اشاره به تعداد ترددهای انجام شده در استان گفت:«ترددهای ثبت شده در ورودی و خروجی‌های استان بین 98/12/25 تا 99/1/21 1140000هزار دستگاه ثبت شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته با تعداد 2/5 میلیون دستگاه با کاهش 65 درصدی همراه بوده است و سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی از 92 هزار مورد در سال گذشته در همین تاریخ به 25 هزار مورد در سال جاری رسیده که با کاهش 73 درصدی همراه بوده است. این خود نشان دهنده‌ محدودیت‌های اعمال شده و توجه مردم به توصیه‌های مسئولین است.»

در ادامه‌ جلسه، رحمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از آخرین آمار بیماران کرونایی در استان ارائه کرد و گفت: « آمار تجمیعی بیماران تا به امروز 2130 مورد، تعداد افراد بستری 293 نفر، مثبت ثبت شده بر اساس مشاهدات آزمایشگاهی 770 مورد تعداد افراد مثبت در 24 ساعت گذشته 17 نفر و آمار فوتی‌های این بیماری تا به امروز در سطح استان 75 نفر گزارش شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار