شبکه اجتماعی دانش آموزی استان بوشهر عملیاتی شد

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا، شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) در راستای حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزی طراحی و در این استان عملیاتی شد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شبکه اجتماعی دانش آموزی استان بوشهر عملیاتی شد

به گزارش ایرنا، علیمراد کرمی اعلام کرد: راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) با هدف استمرار جریان یادگیری و با رویکرد مشارکت پیام رسان‌های داخلی دارای مجوز فعالیت از شورای عالی فضای مجازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای همکاری با پیام رسان‌های داخلی پنج پیش شرط را مطرح کرده بود، افزود: ایجاد محیطی اختصاصی و ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان، امضای گواهی سطح خدمات فنی( SLA) مورد نظر آموزش و پرورش، ارائه اسناد معتبر بانکی برای ضمانت تعهدات خدمات و جرائم تاخیر یا قصور در ارائه خدمات، اجازه تست‌های فنی و اجرایی مختلف به تیم فنی وزارت آموزش و پرورش و جلوگیری از انتشار مطالب مجرمانه، مبتذل یا نامناسب و هرگونه تبلیغات از جمله این شرط‌ها هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) بزرگترین فرصت توسعه یادگیری های الکترونیکی است و به تقویت عدالت آموزشی کمک می کند.

وی اضافه کرد: چون مالکیت این شبکه متعلق به آموزش و پرورش است به همین دلیل امنیت آن از جنبه های اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتواهای تولید شده به نسبت سایر پیام رسان ها بسیار بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ارزان‌تر بودن شبکه اجتماعی دانش آموزان نسبت به شبکه های اجتماعی خارجی با وجود مساوی بودن کیفیت آن در سرعت نقل و انتقال داده ها یکی از ویژگی های این شبکه اجتماعی است.

کرمی با اشاره به مسئولیت اجتماعی اپراتور اول برای تضمین پایداری این شبکه و پشتیبانی رایگان به مدت ۱۵ سال، اضافه کرد: دارا بودن قابلیت اتصال نامحدود نرم افزارهای کاربردی دیگر که توسط آموزش و پرورش و یا بخش خصوصی تولید می‌شود، تضمین حفاظت از اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان و تامین امنیت اطلاعات آن توسط تیم فنی دانشگاه شریف از دیگر ویژگی های مهم این شبکه اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار