علی شهری خبر داد: کمبود ۱۵ هزار کلاس درس در استان تهران

تهران (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران اعلام کرد در حالت عادی برای رسیدن به یک تراکم معقول دانش آموزی در استان تهران ۱۰ تا ۱۵ هزار کلاس درس کم داریم. باید آموزش غیرحضوری را ترویج دهیم.

کد مطلب: ۱۰۳۵۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
علی شهری خبر داد: کمبود ۱۵ هزار کلاس درس در استان تهران

به گزارش مهر، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در خصوص عقب افتادن پروژه‌های عمرانی ساخت مدارس در استان تهران گفت: اگر تعطیلات فعالیت‌ها تا همین حدی باشد که فعلاً ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته است یعنی تا آخر فروردین ماه، مدت زمان خوابیدن پروژه‌ها قابل جبران خواهد بود در غیر این صورت با تأخیر در افتتاح پروژه‌ها مواجه خواهیم بود. در واقع اگر ۵ ماه دیگر زمان داشته باشیم برای تکمیل پروژه‌ها، می‌توانیم یک ماه تأخیر را جبران کنیم و در غیر این صورت با تأخیر مواجه می‌شویم.

او درباره تعداد پروژه‌های عمرانی استان تهران نیز گفت: ما بیش از ۱۵۰ پروژه در دست داریم که اغلب به طور میانگین ۱۰ کلاسه هستند که در مجموع حدود ۱۷۰۰ کلاس درس می‌شود. استان تهران اغلب پروژه‌های عمرانی اش بزرگ است. اگر میانگین پروژه‌های ساخت مدارس در کشور، ۵ کلاس باشد، در تهران ما عموماً دو برابر این را داریم.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به بحث فاصله گذاری اجتماعی که این روزها مطرح می‌شود و در صورت بازگشایی مدارس نیاز به چنین فاصله گذاری در این تراکم دانش آموزی امکان پذیر نیست، عقب افتادن این پروژه‌ها نیز کار را سخت‌تر می‌کند، چه پیش بینی می‌کنید، گفت: ما باید هر تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم. در استان تهران به طور خاص به نسبت کشور، تراکم دانش آموزی بالاست. در شرایط غیرکرونایی نیز این تراکم بالا احساس می‌شود. ما باید با استفاده از امکان آموزش مجازی این تراکم را کم کنیم.

شهری در توضیح بیشتر بیان کرد: اگر شخصاً تصمیم گیرنده در این حوزه بودم پیشنهاد می‌دادم که روزهایی در هفته برخی کلاس‌ها در هر پایه‌ای مجازی برگزار شود و مابقی فضا برای کاهش تراکم به کار گرفته شود. در واقع در هر مدرسه و از هر پایه در طول هفته ساعاتی از کلاس را آزاد کنیم و به صورت مجازی آموزش داده شود و فضا را تقسیم کنیم. خصوصاً اینکه زیرساخت‌ها در فضای مجازی بهتر شده است و ما هم در حالت عادی برای رسیدن به یک تراکم معقول ۱۰ تا ۱۵ هزار کلاس درس کم داریم. الان وضعیت کرونا ما را مجبور کرد که آموزش غیرحضوری را ترویج کنیم و باید به این مسیر ادامه دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پاسخ به این پرسش که در صورت تداوم این شرایط برای رسیدن به فاصله گذاری استاندارد آیا می‌توان به صورت موقت کانکس در اختیار مناطق آموزشی قرار داد، گفت: این کار شدنی نیست چون یکی از بحث‌ها کمبود فضای آموزشی است که تراکم را بالا می‌برد. تعداد معلم و نیروی انسانی نیز در حال حاضر متناسب با این تراکم تعیین شده است و قطعاً نیروی انسانی بیشتری نیاز داریم.

او درباره پیشنهاد جا به جایی سال مالی پروژه‌های عمرانی از تیرماه به آذرماه و اینکه اگر با آن موافقت نشود آیا در استان تهران با مشکل در اعتبارات مواجه خواهیم بود، گفت: برای ما مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود ولی این پیشنهاد بسیار خوب است و دستگاه‌های اجرایی این انتظار را دارند که سال مالی تمدید شود.

شهری در پاسخ به پرسش دیگری در این خصوص که با توجه به شعار امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است، آیا در بخش تجهیز مدارس از برندهای ایرانی استفاده می‌شود یا خیر، بیان کرد: ما در استفاده از برند ایرانی در تجهیز مدارس یک الزام داریم. به جز آیتم‌های محدودی که تولید داخل نداریم، تمام موارد مورد استفاده در تجهیز مدارس تولید داخل است. در بخش چاپ و تکثیر عمدتاً ابزار ایرانی تولید داخل نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار