در پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مادران و پدران تأکید شد؛

آموزش از طریق فضای مجازی فرصت گرانبهای نزدیکی خانه و مدرسه را فراهم کرده است

وزارت آموزش‌وپرورش بیش از گذشته در کنار خانواده‌ها خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد معلمان، رسانه ملی و متخصصین فضای مجازی به یاری آموزش‌وپرورش آمده‌اند باید با اهتمامی دوچندان و با مدیریت زمان، وقت گذاری مناسب، توجه مضاعف و مهیا کردن شرایط روانی مطلوب در خانه، نسبت به انتقال سریع، عمیق و پایدار محتوای درسی به دانش آموزان همت گماریم.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش از طریق فضای مجازی فرصت گرانبهای نزدیکی خانه و مدرسه را فراهم کرده است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش، محسن حاجی میرزایی در پیامی به مادران و پدران با تبریک فرارسیدن پانزدهم شعبان، خجسته زادروز ولیعصر، حضرت امام مهدی (عج) و آرزوی سالی سرشار از سلامت، موفقیت و برکت، با اشاره به اینکه ماه پایانی سال گذشته با شیوع ویروس نوظهور و ناشناخته کرونا، برای تأمین سلامت و امنیت روانی فرزندان شما، مدرسه‌ها تعطیل شدند و جریان رسمی آموزش از مسیر همیشگی خود خارج شد، گفت: بنا به اقتضای مدیریت بحران، دانش آموزان نیز در قرنطینه قرار گرفتند، با اقرار به اینکه سیستم آموزشی کشور انتظار و تجربه کافی را برای مواجهه با چنین مشکلی نداشت، به مدد لطف الهی، تعهد و اخلاق حرفه‌ای همکاران فرهنگی و معلمان فرهیخته‌ی این مرزوبوم و البته حمایت شما والدین گرامی، در کوتاه‌ترین زمان با تکیه‌بر علم و تجارب آموزشی و استفاده از فضای مجازی و بر پایه روش‌های یاددهی نوین الکترونیکی، خانه شما به کلاس درس فرزندانتان تبدیل شد.

وزیر آموزش‌ و پرورش با قدردانی از صبر و حوصله‌ای که پدران و مادران به خرج می‌دهند و تلاش‌هایی که می‌کنند تا فرزندانشان از یادگیری دروس عقب نمانند، گفت: با در نظر گرفتن شرایط فعلی که پس از دوران بسیار مدید کار آموزش و تربیت به کانون اصلی خود یعنی خانه و خانواده بازگشته است، با این تفاوت که معلمان دلسوز در کنار پدران و مادران قرار دارند باید از این فرصت استفاده مناسبی به عمل آید به‌گونه‌ای که پس از پایان این روزها و عبور از این شرایط با انباشت تجربه‌های خوب و پیشرو، در صورت تکرار شرایط بحرانی وقفه‌ای در کار آموزش فرزندان ایجاد نشود.

او در ادامه افزود: بدون تردید وزارت آموزش‌ و پرورش بر پایه تجارب به‌دست‌آمده از این شرایط، زیرساخت‌های لازم را برای آموزش‌های غیرحضوری بنابه ضرورت‌های آینده فراهم خواهد ساخت. اکنون شایسته است شما والدین گرامی همگام با معلمان با تلفیق آموزه‌های زندگی با درس‌های رسمی، فرزندان را برای زندگی بهتر و ایرانی آبادتر آماده کنید.

حاجی میرزایی در پایان بابیان اینکه ما خدمتگزاران شما در وزارت آموزش ‌و پرورش بیش‌ازپیش در کنار شما خواهیم بود و در تعامل با نهادهای متولی بیرونی و اشتراک مساعی بین ساختار اداری، مدیران مدارس و سایر همکاران فرهنگی با تلاشی افزون‌تر در تربیت فرزندان شما خواهیم کوشید، اشاره کرد: امیدوارم با ایجاد محیطی سراسر شادی و نشاط و روابطی گرم و صمیمی از این روزها خاطراتی شیرین برای فرزندان بسازیم زیرا آرامش و امنیت روحی و روانی آنان بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد. از خداوند متعال برای همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور سلامت، سعادت و سربلندی روزافزون خواستارم.

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به اولیای دانش آموزان به شرح زیر است:

مادران و پدران گرامی

با سلام فرارسیدن پانزدهم شعبان، خجسته زادروز ولیعصر، حضرت امام مهدی (عج) را به شما عزیزان تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم سالی سرشار از سلامت، موفقیت و برکت داشته باشید.

سال ۱۳۹9 را در حالی آغاز کردیم که از ماه پایانی سال گذشته با شیوع ویروس نوظهور و ناشناخته کرونا، برای تأمین سلامت و امنیت روانی فرزندان شما، مدرسه‌ها تعطیل شدند و جریان رسمی آموزش از مسیر همیشگی خود خارج شد و مردم عزیز کشورمان با چالشی جدی مواجه شدند. بنا به اقتضای مدیریت بحران، دانش آموزان نیز در قرنطینه قرار گرفتند، با اقرار به اینکه سیستم آموزشی کشور انتظار و تجربه کافی را برای مواجهه با چنین مشکلی نداشت، به مدد لطف الهی، تعهد و اخلاق حرفه‌ای همکاران فرهنگی و معلمان فرهیخته‌ی این مرزوبوم و البته حمایت شما والدین گرامی، در کوتاه‌ترین زمان با تکیه‌بر علم و تجارب آموزشی و استفاده از فضای مجازی و بر پایه روش‌های یاددهی نوین الکترونیکی، خانه شما به کلاس درس فرزندانتان تبدیل شد.

هرچند حضور دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس، منجر به یادگیری عمیق و پایدار می‌شود، آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی و استمرار برنامه‌های آموزش‌وپرورش در منازل، فرصت گران‌بهایی را در اختیار ما قرارداد تا پیوند خانه و مدرسه بیش‌ازپیش تقویت و تحکیم شود. لازم می‌دانم از صبر و حوصله‌ای که به خرج می‌دهید و تلاش دارید تا فرزندانتان از یادگیری دروس عقب نمانند قدردانی نمایم.

پیش‌ازاین نیز به این اصل اشاره نموده‌ام که اگر مدرسه، خانه دوم دانش آموزان است، خانه، مدرسه اول آنان است، پس با در نظر گرفتن شرایط فعلی که پس از دوران بسیار مدید کار آموزش و تربیت به کانون اصلی خود یعنی خانه و خانواده بازگشته است، با این تفاوت که معلمان دلسوز در کنار پدران و مادران قرار دارند باید از این فرصت استفاده مناسبی به عمل آید به‌گونه‌ای که پس از پایان این روزها و عبور از این شرایط با انباشت تجربه‌های خوب و پیشرو، در صورت تکرار شرایط بحرانی وقفه‌ای در کار آموزش فرزندان ایجاد نشود. بدون تردید وزارت آموزش‌وپرورش بر پایه تجارب به‌دست‌آمده از این شرایط، زیرساخت‌های لازم را برای آموزش‌های غیرحضوری بنابه ضرورت‌های آینده فراهم خواهد ساخت.

اکنون شایسته است شما والدین گرامی همگام با معلمان با تلفیق آموزه‌های زندگی با درس‌های رسمی، فرزندان را برای زندگی بهتر و ایرانی آبادتر آماده کنید. در این روزها خانه مدرسه زندگی است و شما پدران و مادران همیاران آموزش‌وپرورش هستید، بنابراین با توجه به نقش یک آموزگار دلسوز و مهربان بدون ایجاد استرس و انتقال نگرانی، آرامش و رؤیای رنگی فرزندان را زنده نگه‌دارید.

ما خدمتگزاران شما در وزارت آموزش‌وپرورش بیش‌ازپیش در کنار شما خواهیم بود و در تعامل با نهادهای متولی بیرونی و اشتراک مساعی بین ساختار اداری، مدیران مدارس و سایر همکاران فرهنگی با تلاشی افزون‌تر در تربیت فرزندان شما خواهیم کوشید. امیدوارم با ایجاد محیطی سراسر شادی و نشاط و روابطی گرم و صمیمی از این روزها خاطراتی شیرین برای فرزندان بسازیم زیرا آرامش و امنیت روحی و روانی آنان بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.

از خداوند متعال برای همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور سلامت، سعادت و سربلندی روزافزون خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار