استاندار تهران اعلاام کرد

کمک 180 میلیارد تومانی استان تهران به نظام سلامت

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به لزوم پیگیری اقدامات فعالانه اقتصادی در پساکرونا بر لزوم تحقق جهش تولید بر مبنای استاد توسعه‌ای استان تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کمک 180 میلیارد تومانی استان تهران به نظام سلامت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: ۲۰ فروردین روز هسته ای است که اندیشمندان ایران اسلامی برای کشور عزت و سربلندی آفریدند و با دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای لرزه بر اندام دشمنان به ویژه آمریکا ایجاد کردند.

وی ادامه داد: همچنین آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) است که اگر امنیت، اشراف اطلاعاتی و خنثی شدن توطئه های دشمن را شاهد هستیم به واسطه تلاش این عزیزان است.

تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی در پساکرونا ضروری است

استاندار تهران سپس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا عنوان کرد: شیوع این ویروس آثار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خاصی را می‌تواند برای هر کشور ایجاد کند از اینرو یکی از اقداماتی که در پساکرونا باید به شکل جدی دنبال شود ابعاد اقتصادی این موضوع و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی می باشد.

محسنی بندپی همچنین گفت: همه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به سبب شیوع ویروس کرونا با وقفه مواجه شده و برای توقف چرخه انتقال ویروس طرح فاصله‌گذاری فیزیکی دنبال شده که تا امروز با همکاری مردم و فعالین اقتصادی شرایطی فراهم شده که مدیریت بیماری کرونا را شاهد باشیم و از چرخش انتقال ویروس کرونا جلوگیری به عمل آید و امید است به زودی تمامی فعالیت‌ها به حالت اولیه برگردد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه در این شرایط فعالین بخش خصوصی دچار ضرر و زیان شدند و کارگران بخش‌های تولیدی بیکار شده و به دنبال بیمه بیکاری هستند و از سوی دیگر با توجه به تحریم ها باید خود را برای اقدامات جهشی و فعالانه اقتصادی برای کاهش اثرات بیماری کرونا آماده کنیم.

استاندار تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری به نکته دقیقی اشاره کردند که اقتصاد نقطه کلیدی است و هر کشوری اگر اقتصاد خود را قوی کند می‌تواند توطئه‌های دشمن را بی اثر کنند و هر کشوری که اقتصاد ضعیف داشته باشد سلطه پذیری بیگانگان بر کشور انجام می شود.

محسنی بندپی ادامه داد: در چند سال اخیر تاکید مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اقتصادی بوده است و همچنین موافقت ایشان با اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با بیماری کرونا در راستای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از کالای ایرانی و ساخت تجهیزات است از اینرو نگاه به مسائل اقتصادی باید راهبردی باشد.

کمک 180 میلیارد تومانی استان تهران به نظام سلامت

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص استان تهران عنوان کرد: استان تهران به عنوان ام القرا که بالغ بر ۳۵ هزار واحد تولیدی، ۲۰ درصد اقتصاد کشور و ۶۰ درصد تامین مالیات کشور را به عهده دارد قابل توجه است از اینرو نگاه، جایگاه و موقعیت خاصی در کشور دارد و هر زمان که اقتصاد تهران متحول شود اقتصاد کشور متحول می‌شود.

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: فعالین اقتصادی استان تهران نیز با بروز بیماری کرونا نگاه ویژه ای به بخش سلامت داشتند و بسیاری از واحدها به سمت تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رفتند، ضمن اینکه فرمانداران استان تهران نیز از ارزش افزوده دهیاری ها به نظام سلامت کمک کردند تا برای بهبود سلامت همان شهرستان هزینه شود و در مجموع بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام سلامت کمک کردیم تا برای حفظ جان شهروندان هزینه شود.

جهش تولید بر مبنای اسناد توسعه‌ای در استان تهران پیگیری شود

محسنی بندپی تاکید کرد: از آقای عسگری توقع داریم با توجه به سال جهش تولید و شرایط استان تهران، تحلیل شرایط و پیشبرد اقدامات را بر مبنای سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان‌ها و سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان پیگیری کنند تا مزیت‌های هر شهرستان لحاظ شود.

وی در ادامه گفت: هماهنگی و تعامل باید با فعالان بخش خصوصی داشته باشیم، یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهم در استان تهران جهش در فعالیت شهرک‌های صنعتی استان تهران بوده که باید تداوم پیدا کند، به علاوه جلب مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: انسجام و هماهنگی با مدیریت بانک‌ها در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ضروری است هر چند هنوز توقع ما در این زمینه برآورده نشده، تلاش برای پیگیری معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای واحدهای اقتصادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل شدند و شناسایی واحدهای تولیدی در راستای دریافت تسهیلات جهت ارتقاء وضعیت بخش اقتصادی باید محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار