فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان متفاوت معلولان است

محمد شریعتمداری*

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی ضمن تبریک دوم آوریل روز جهانی " اوتیسم " تاکید کرد فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان متفاوت معلولان عزیز برای همه ماست.

کد مطلب: ۱۰۳۵۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

فاصله‌گذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان متفاوت معلولین عزیز برای همه ماست، اینجانب محمدشریعتمداری وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی، درمدت یک سال و اندی که مسئولیت وزارت رفاه را برعهده دارم، دردها ومشکلات مختلف معلولین عزیز را دیده وشنیده‌ام.

یکی از آنها فاصله این‌عزیزان با جامعه است، معلولین عزیز به‌علت مناسب نبودن فضاهای اداری وشهری ما بیشتر اوقات ناخواسته درخانه وکاشانه پر مهر و رمزو رازشان محبوس هستند.

شدت این مشکل را من و عموم مردم امروز حس می کنیم، مدت اندکی است که مردم برای‌حفظ جان‌خود و عزیزانشان مجبورند در منزل بمانند. معلولین عزیز سالهاست که ناخواسته محکوم به فاصله گذاری شده‌اند. فاصله‌ای که ما می‌توانیم آن‌را با مناسب‌سازی فضاها واقدامات سازنده فیزیکی وگاهی فرهنگی برداریم.

این درسی است که باید همه ما در این ایام بیاموزیم وگوشه‌ای از درد معلولین عزیز را حس‌کنیم، تا ان‌شاءالله عزم خود را برای تغییر راسخ سازیم.

با شیوع ویروس کرونا درک وضعیت شبه انزاوای معلولین و افراد دارای مشکل اتیسم برای ما آسان‌تر شده است، باشد که با شناخت جهان معلولین همه به‌دنبال بهبود وضعیت آن‌ها باشیم.

*وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

*منبع: روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار