موزه‌های آذربایجان شرقی به تکنولوژی‌های جدید مجهز می‌شوند

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تجهیز موزه های تحت پوشش اداره کل به QR Code خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
موزه‌های آذربایجان شرقی به تکنولوژی‌های جدید مجهز می‌شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ارزش محتوایی آثار موزه های موجود در موزه های تحت پوشش اداره کل و ایجاد بستر مناسب برای بازدیدهای کیفی در دوران پساکرونا، برنامه هایی به منظور ارتقا سطح جذابیت های موزه ها توسط معاونت میراث فرهنگی و معاونت گردشگری این اداره کل تدوین شده است که یکی از مهمترین آنها تجهیز موزه های استان به تکنولوژی QR Code است.

او ادامه داد: با اجرای این طرح بازدیدکنندگان خواهند توانست، بازدیدی موثرتر از موزه ها داشته باشند، به گونه ای که با استفاده از نرم افزار بارکدخوان موجود روی گوشی های تلفن همراه و اسکن بارکد درج شده روی ویترین ها، توضیحات مربوط به آثار موجود در موزه ها از طریق متن و ویدئو در دو زبان برای ایشان به نمایش در خواهد آمد.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: با استفاده از این امکان و تکنولوژی های دیگر قابل استفاده در موزه ها در تلاش هستیم تا کیفیت بازدید و زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در موزه‌های استان را ارتقا دهیم تا هر چه بیشتر با تاریخ و تمدن استان آشنا شوند و در عین حال امکان مذکور جذابیت ویژه ای برای گروه های سنی فراهم خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار