شناسایی ۳۰۶ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ازمثبت اعلام شدن نمونه 306 نفرمبتلای جدید طی 48 ساعت گذشته به بیماری کرونا در استان خبرداد .

کد مطلب: ۱۰۳۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۳۰۶ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمد حسین صومی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر سهند با بیان اینکه افزایش آمار نشانگر این است که یا طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان به خوبی رعایت نشده و یا بازگشت مسافران ایام نوروزی در افزایش آمار مبتلایان نقش داشته اند، ادامه داد: در طول 48 ساعت گذشته از بین 276 نفر بیماران بستری و مراجعین سرپایی نتیجه آزمایش 172 نفر مثبت اعلام شده و روز هیجدهم فروردین از بین 331 نفر بیماران بستری و مراجعین سرپایی نتیجه آزمایش 134 نفر مثبت اعلام شده که مجموعا نتیجه آزمایش 306 نفر طی 48 ساعت گذشته مثبت اعلام شده است و شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به 2121 نفر افزایش یافته است و این آمار نسبت به 48 ساعت گذشته افزایش دو برابری را نشان می دهد.

او افزود: 55 نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی 48 ساعت گذشته از بین افرادی بودند که در طرح غربالگری از افراد مشکوک شناسایی شده و یا بیماران از افرادی بودند که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده ویا با عوامل دیگر به مراکز مراجعه کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: طی 48 ساعت گذشته با فوت 17 بیمار مبتلا به کرونا در استان شمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا به 201 نفر رسید که این آمار نسبت به افراد مبتلا و شناسایی شده روند کاهشی داشته است.

صومی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص سریع مبتلایان به کرونا در مرکز آموزشی ودرمانی امام رضا گفت: امیدواریم با راه اندازی دو مرکز دیگر تعداد آزمایش ها را روزانه به 1000 مورد رسانده و بتوانیم در فاز درمان و پیشگیری جلوی انتقال و انتشار این ویروس را بگیریم.

صومی در بخش پایانی سخنانش ادامه داد : هم اکنون حدود 700 نفر از بیماران مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند که که 70 نفر از این تعداد بیماران نیازمند به تهویه مکانیکی می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار