گزارش عملکرد اداره کل تعاون و پشتیبانی

تهران (پانا) - معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع گزارش عملکرد اداره کل تعاون و پشتیبانی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
گزارش عملکرد اداره کل تعاون و پشتیبانی

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل که دو معاونت "تعاون و تسهیلات" و "پشتیبانی" را در زیر مجموعه خود دارد در ادامه تشریح شده است:

اداره امور رفاهی:

الف) اجرای طرح اسکان فرهنگیان:

این طرح درتعطیلات نوروز و تابستان در مدارس منتخب سراسر کشور و سایر مراکز آموزشی -رفاهی با هدف ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان و خانواده‌های آنان اجرا وخدمات قابل‌توجهی را ارائه کرده است.

ب) توسعه و تجهیز مراکز آموزشی - رفاهی:

با توجه به اینکه ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان همواره مورد توجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع بوده، علیرغم تنگناهای مالی، توسعه و تجهیز این مراکز موردتوجه بوده و از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

ظرفیت مراکز آموزشی - رفاهی

ج) ایجاد باشگاه پیشکسوتان فرهنگیان:

راه‌اندازی این باشگاه‌ها در سال 1398 با هدف ارائه خدمات رفاهی- درمانی به بازنشستگان در قالب برنامه‌ریزی انجام شده (برنامه میان‌مدت) و اقدامات ذیل پیگیری شد.

باشگاه پیشکسوتان اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان راه‌اندازی و شروع به کار کرد.

اخذ گزارشات اقدامات استان‌ها در راستای اجرای برنامه میان‌مدت طرح و ارسال آن به دفتر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع.

برگزاری کارگروه تخصصی طرح با هدف تعیین سیاست‌ها و بررسی راه‌کارهای اجرایی طرح.

د) اجرای طرح اسکان بیماران صعب‌العلاج:

از سال 1396جهت ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان بیمار به صورت ویژه در (14) قطب درمانی کشور اقدام به ایجاد مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج گردید، پذیرش فرهنگیان در این مراکز با تخفیف ویژه و بعضاً رایگان صورت پذیرفته، به طوریکه موجبات رضایت‌مندی همکاران فرهنگی را فراهم کرده است.

در سال 1398 مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج با تمام ظرفیت‌های موجود (1386 تخت) خدمات اسکان ویژه را به همکاران بیمار و خانواده‌های درجه یک آنان ارائه کردند.

مراکز اسکان بیماران صعب‌العلاج

هـ) اجرای طرح سفر زیارتی مشهد مقدس برای کارکنان حوزه ستادی:

با هدف ایجاد انگیزه و تقویت بعد معنوی کارکنان حوزه ستادی، این طرح هرساله با اختصاص یارانه، برنامه‌ریزی و اجرا می‌‌شود. این طرح در سال 1398 علیرغم پیگیری‌های انجام شده به علت عدم تخصیص اعتبار اجرا نشد.

و)اداره ساختمان مأمورسرای حوزه ستادی:

ارائه خدمات رفاهی و اسکان به مأمورین اعزامی 16 استان کشور در ساختمان مأمورسرای خیابان شهیدقرنی، همچنین انجام امورمالی و عمرانی ساختمان مذکور از جمله اقدامات این اداره‌کل است.

اداره بیمه و درمان:

الف)بیمه درمان تکمیلی:

1.تشکیل مستمر جلسات کارگروه تخصصی بیمه و درمان با حضور متخصصین این حوزه جهت ارائه بهترین راهکار اجرایی برای قرارداد بیمه و درمان فرهنگیان در سال آتی.

2. دعوت از رئیس‌کل بیمه مرکزی جهت تسریع و تسهیل‌بخشی مطالبات آموزش وپرورش و ارائه گزارشی از روند وضعیت فعلی بیمه ودرمان فرهنگیان.

3. تشکیل جلسه با جناب آقای موهبتی؛ رئیس محترم سازمان بیمه سلامت جهت همکاری و همراهی برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به فرهنگیان عزیز و دریافت قول مساعد ایشان برای حذف محدودیت سقف پذیرش مراجعین فرهنگی در کلیه مراکز بهداشتی درمانی.

4. استعلام نرخ حق بیمه از کلیه شرکت‌های بیمه‌گر با توجه به شرایط وزارت متبوع از جمله:

الف)تعهدات بدون سقف در هزینه‌های بیمارستانی؛

ب) تعهدات بدون سقف در جراحی‌های تخصصی درمان طبی وسایر اعمال جراحی؛

ج) تعهدات بدون سقف در هزینه‌های مرتبط با درمان نازائی و ناباروری؛

د) تعهدات بدون سقف در هزینه‌های پاراکلینیکی؛

هـ)ویزیت پزشکان؛

و)هزینه تهیه پیوند اعضاء طبیعی؛

ز)کلیه هزینه‌های اروتز وپروتز.

5. تصویب اجرای بیمه تکمیلی درمان به روش صندوقی در کارگروه بیمه و درمان با نرخ 000/460ریال برای قرارداد سال99-98.

6. درخواست تأمین اعتبار به میزان 200میلیارد تومان حسب دستور مقام عالی وزارت از معاون اول محترم ریاست جمهوری بابت به روزرسانی اسناد معوق و مطالبات درمانی بیمه‌شدگان فرهنگی.

7. افزایش 10 درصدی مراجع درمانی طرف قرارداد به میزان 500 مرکز در استان‌های سراسر کشور با پیشنهاد مدیرکل استان مربوطه به وزرات متبوع در قرارداد آتی.

8. ارسال بخشنامه به همراه دستورالعمل اجرایی قرارداد سال 99-98 پس از نهایی شدن تفاهم‌نامه به ادارات‌کل استان‌ها طی روزهای آتی.

9. اجرای بیمه درمان تکمیلی در سال (98-97) از مورخ 1/10/97 لغایت 30/9/98 با تعهدات یکسان به دو صورت:

روش بیمه‌گری: به ازای هر فرد 68590 تومان به صورت اختیاری با فرانشیز20%.

روش صندوقی: به ازای هرنفر مبلغ 39هزار تومان با فرانشیز 30%.

10. تحت پوشش قراردادن تعداد 000/400/1 نفر از فرهنگیان و افراد تحت‌تکفل ایشان.

11. پرداخت هزینه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج در قرارداد سال 99-98 و همچنین قراردادهای سال قبل بدون کسر فرانشیز و به صورت آنلاین.

12. واریز مبلغ 200/5 میلیارد ریال حق بیمه توسط ادارات‌کل استان‌ها به صندوق درمان تکمیلی.

13. پرداخت مبلغ 100/5 میلیارد ریال به عنوان خسارت به بیمه‌شدگان و مراکز درمانی طرف قرارداد.

14. تعیین 5000 مراکز درمانی طرف قرارداد برای ارائه خدمات‌درمانی به فرهنگیان در قرارداد سال جاری.

15. پرداخت هزینه تعهدات بدون سقف:

بیمارستانی، اعم از جراحی‌های تخصصی، درمان طبی و سایر اعمال جراحی.

هزینه‌های مرتبط با درمان نازایی و ناباروری اولیه.

هزینه‌های پاراکلینیکی و سرپایی و همچنین پرداخت ویزیت پزشکان.

هزینه‌های تهیه اعضا طبیعی پیوندی با تأیید انجمن‌های مربوطه.

هزینه‌های اروتز و پروتز.

16. کاهش زمان پرداخت هزینه‌های اسناد درمانی بیمه‌شدگان در سال 1398 از 6 ماه به 5/1 ماه و تلاش جهت به روز نمودن پرداخت خسارات.

ب)اجرای بیمه حوادث

سال 1397: بازه‌ی زمانی قرارداد از 01/07/1397 لغایت 31/06/1398 با مشارکت شرکت بیمه‌معلم و پرداخت مبلغ 416/502/943/735ریال هزینه‌های مربوطه اعم از هزینه‌های درمان ناشی از حوادث، درمان و غرامات فوت ونقص عضو دانش‌آموزان به همراه بیمه مسئولیت.

سال 1398: بازه‌ی زمانی قرارداد از 01/07/1398 لغایت 31/6/1399 با مشارکت شرکت بیمه‌معلم جهت ارائه خدمات به 507/604/13 نفر از دانش‌آموزان وفرهنگیان و افراد تحت‌تکفل آنان در حال اجرا می‌باشد، ضمناً تعداد 201/805 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت حق بیمه معاف بوده و همانند سایر دانش‌آموزان از خدمات این قرارداد استفاده می‌نمایند.

ج) بیمه حوادث و عمر مصوب گروهی

اجرای بیمه عمر مصوب یک میلیون و 700 هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته با سرمایه غرامت فوت و حادثه 70میلیون ریال با حق بیمه ماهیانه 830/45 ریال.

د) بیمه حوادث و عمر مکمل گروهی

اجرای بیمه عمرمکمل یک میلیون و 200 هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته با سرمایه غرامت فوت و حادثه از 200 میلیون ریال تا 400 میلیون ریال.

هـ)بیمه آتش‌سوزی اماکن اداری و آموزشی

با عنایت به قرارداد منعقده بین شعب بیمه و اداره‌کل آموزش و پرورش استان، بیست و پنج هزار واحد از اماکن اداری و آموزشی در استان‌های کشور در مقابل حوادث طبیعی و خطرات اضافی در سال 1398تحت پوشش هستند.

و)بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی فرهنگیان

سال 1398: اجرای طرح بیمه منازل مسکونی فرهنگیان در سال 1398با افزایش سرمایه ارزش ساختمان و اثاثیه نسبت به سال 1397 از 000/000/790/1 ریال به000/000/150/2ریال جهت 135 هزار واحد مسکونی فرهنگیان.

ز) خدمات ارائه شده در درمانگاه‌های فرهنگیان کشور در سال 1398

1.پذیرش 000/000/15 نفر بار مراجعه همکاران فرهنگی و افراد تحت‌تکفل ایشان و سایر اقشار جامعهدر120 مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان در سراسر کشور

2. تخفیف مبلغ 135 میلیارد ریال هزینه‌های درمان کارکنان فرهنگی در مراکز درمانی (تخفیف 20 الی 50 درصدی تعرفه‌های مصوب)

3. ارائه خدمات و تسهیلات درمانی به دانش‌آموزان کشور

ز) ارتقای مراکز بهداشتی درمانی فرهنگیان

طی سال 1398 افزایش کمی و کیفی مراکز کلینیکی(بخش‌های پزشکی و دندانپزشکی) در مراکز استان‌های کشور و مساعدت جهت تکمیل پروژه درمانی در استان‌های اردبیل(شهرستان گرمی و نمین)، آذربایجان‌غربی(میاندوآب و سلماس)، فارس( جهرم و فسا)، اصفهان (شاهین شهر و نجف‌آباد)، لرستان( کوهدشت و الیگودرز)،البرز(کرج) و مرکزی(اراک) انجام شده است.

اداره وام و تسهیلات:

الف) تسهیلات پرداختی صندوق‌های وام ضروری:

آمار عملکرد صندوق‌ها مربوط به سال 1398 طبق روال سال‌های گذشته در تابستان سال 1399 جمع‌آوری و اعلام می‌گردد.در سال 1397 شعب صندوق وام ضروری با 751 شعبه، تعداد کل اعضا 1193884 نفر، سرمایه بالغ بر 65 هزار میلیارد ریال به تعداد 397705 نفر به مبلغ 44 هزار میلیارد ریال وام پرداخت نموده است که نسبت به سال قبل، سرمایه کل صندوق‌های کشور 23 درصد و میزان مبلغ کل وام پرداختی 18 درصد رشد داشته است.

ب) تسهیلات پرداختی صندوق تعاون صنفی:

جهت حل مشکلات مالی کارکنان ستاد، تسهیلات 50 تا 100میلیون ریالی با کارمزد 2درصد و بازپرداخت 25 ماهه از محل اعتبارات صندوق مذکور پرداخت می‌شود، به طوریکه در سال 1398تعداد 202 فقره وام به کارکنان ستاد به مبلغ 000/000/490/15 ریال پرداخت شده است.

ج) تسهیلات پرداختی بانک ملی :

1.اجرای تفاهم‌نامه اعتباری به میزان 15هزار میلیاردریالی با بانک ملی جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان که این اعتبار طی دو مرحله و با رعایت سرانه فردی به ادارات کل آموزش و پرورش تخصیص و اعتبار مزبور از طریق بانک ملی به اداره امور شعب ذیربط ابلاغ شده و معرفی همکاران واجد شرایط در دو سرفصل تسهیلات مرابحه با سقف فردی 150میلیون ریال و تسهیلات خرید مسکن 40 تا 50 میلیونی در حال انجام است.

توزیع اعتبارطبق آمار فرهنگیان هر استانصورت می‌پذیرد و ادارات کل بر اساس گروه هدف نسبت به تخصیص تسهیلات به همکاران واجد شرایط اقدام می‌کنند.

در سال 1398 تعداد 278 نفر از همکاران شاغل و بازنشسته حوزه ستاد جمعاً به مبلغ 000/000/350/38 ریال تسهیلات بانک ملی دریافت کرده‌اند.

2.وزارت آموزش و پرورش در اواخر سال 1398 نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه اعتباری با بانک ملی ایران به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال به صورت 2 ساله(1400-1399) با رویکرد توزیع بر اساس شاخص سرانه منابع انسانی در سراسر کشور در بین فرهنگیان شاغل اقدام کرده است.

شرایط تسهیلات:

نرخ سود بانکی مورد محاسبه 12%

مدت بازپرداخت تسهیلات مرابحه 36 تا 60 ماهه و همچنین بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن 12ساله و بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن به صورت 10 ساله تعریف و تبیین شده است.

د)تسهیلات پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران :

تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت پرداخت تسهیلات اعطایی به فرهنگیان سراسر کشور تا سقف 15 میلیون تومان با بازپرداخت 24 ماهه که در سراسر کشور در حال اجرا است.

به ازای رسوب گردش مالیحساب صندوق وام ضروری نزدشعب بانک، به همکاران فرهنگی عضو صندوق وام ضروری، وام‌های قرض‌الحسنه کم بهره 4درصدی پرداخت می گردد. به طوریکه در سال 1398 تعداد 90 نفر از تسهیلات به مبلغ 000/000/910/8 ریال قرض‌الحسنه بانک مذکور بهره‌مند شده‌اند.

هـ )بانک رسالت:

سرمایه وزارت نزد بانک مذکور 23 میلیارد ریال بوده که طبق تفاهم‌نامه منعقده ماهیانه 20 درصد سرمایه با بازپرداخت10 ماهه، اعتبار دراختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و از این محل صرفاً به همکاران مستأصل و دارای شرایط خاص سراسر کشور (صعب‌العلاج و...) مبلغ 000/000/50 تا 000/000/100ریال تسهیلات با بازپرداخت 24 ماهه پرداخت می‌شود، طبق آمار موجود در سال 98 مبلغ 000/000/970/23ریال تسهیلات بین 136 نفر از فرهنگیان توزیع شده است.

و)تسهیلات پرداختی موسسه ملل :

به منظور ارتقاء وضعیت رفاهی و منزلت اجتماعی فرهنگیان در بهمن ماه سال 1398 نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه اعتباری با موسسه اعتباری ملل اقدام شد.

شرایط تسهیلات:

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارکنان شاغل وزارت متبوع به تعداد 20 هزار فقره و جمعاً به مبلغ 108 میلیارد تومان.

مدت تفاهم‌نامه از تاریخ 15/11/1398 لغایت 15/03/1399 به مدت 4 ماه است.

حداکثر سقف وام اعطایی به هریک از همکاران فرهنگی 54 میلیون ریال و بازپرداخت 18 ماهه.

نرخ کارمزد تسهیلات دریافتی برابر بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وبا نرخ 4 درصد سالانه است.

شایان ذکر است؛ سرفصل تسهیلات مذکور در 9استان کشور به شرح جدول ذیل توزیع و در حال پرداخت است.

اداره تعاون:

1. بسترسازی جهت افزایش قدرت خرید فرهنگیان با همکاری بخش خصوصی و تعاونی با محوریت:

* تأمین کالاهای اساسی و لوازم خانگی بادوام تولید داخل: با همکاری اتحادیه مصرف فرهنگیان ایران و 530 شرکت تعاونی مصرف تحت پوشش در قالب سامانه فروش مجازی اتما www.etma.ir که در سال 1398 بیش از 30 هزار فرهنگی. از سامانه اتما تا سقف 20 میلیون تومان (زوج فرهنگی 40 میلیون تومان) بدون پیش پرداخت با اقساط 24 ماهه کالا خریداری نموده‌اند.

* فروش خودرو شرکت مدیران خودرو از طریق اتما در سال 1398 جمعاً 400 دستگاه با شرایط 30% نقد و 70% اقساط تا 48 ماه.

* توزیع 3600 دستگاه لوازم خانگی تولید داخل توسط شرکت لیزینگ فرهنگیان در سراسر کشور با تسهیلات 20 میلیونی و بازپرداخت 36 ماه.

2. تأمین مسکن فرهنگیان:

* انعقاد تفاهم‌نامه تأمین 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن طی فرآیند زیر در تاریخ 2/9/98.

* ارسال شیوه‌نامه شماره 162452 مورخ 5/9/98 همراه با نسخه‌ای از تفاهم‌نامه به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها.

* تشکیل کارگروه استانی با حضور نمایندگان درون و برون‌سازمانی.

* راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام مسکن فرهنگیان.

* ثبت‌نام بیش از 000/323 فرهنگی متقاضی مسکن در سامانه که پس از پالایش و کنترل بیش از 75 هزار نفر واجد شرایط برای برخورداری از مسکن تشخیص داده شده‌اند.

* ارسال فهرست اراضی و املاک مازاد 17 استان به مساحت عرصه و اعیانی 000/365/3 متر مربع جهت تغییر کاربری و آماده‌سازی زمین به وزارت راه و شهرسازی مسکن.

* اطلاع‌رسانی فهرست 23 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در 14 استان به فرهنگیان در شهرهای جدید و سایر شهرها.

* درخواست از صندوق ذخیره برای مشارکت در تأمین منابع مالی طرح به موجب تفاهم‌نامه.

معاونت پشتیبانی

اداره تدارکات:

1.‌ راه‌اندازی کارگروه کنترل و کاهش هزینه‌ها جهت جلوگیری از هدررفت منابع مالی و انرژی.

2. خرید از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت در جهت صرفه و صلاح و کاهش هزینه‌ها.

3.‌ مدیریت و کنترل هزینه‌ها در خرید اقلام و سهمیه‌بندی اقلام مصرفی و غیرمصرفی موجود در انبار و کاهش 30 درصدی توزیع اقلام مصرفی.

4.‌ مدیریت و کنترل کاهش هزینه 10درصدی تهیه بلیط‌های داخلی و خارجی در سال 1398 نسبت به سال قبل، همچنین پیش‌بینی کاهش10 الی 15درصدی هزینه بلیط‌های داخلی و خارجی در سال 1399.

اداره امور مالی و قراردادها:

1.‌ تدوین برنامه‌ای مدون به‌منظور شفاف‌سازی در قراردادها، خارج کردن قراردادها از روش حجمی،افزودن سنجه (نفر/ ماه/ ساعت) و تخصص در کلیه قراردادهای سال 1397.

2. اصلاح RFP در حد مقدورات و ایجاد رقابت معنی‌دار و اصولی (با تکنیک‌های بازاریابی)،به طوریکه در حوزه سه قرارداد عمده وزارتخانه، اقدامات قابل توجهی انجام‌شدهکه ضمن حفظ کیفیت خدمات، در قیمت خریدخدمات نسبت به سال قبل حدود 42 میلیارد ریال کاهش هزینه اتفاق افتاده است.

3.‌ تشکیل کارگروه فنی، مالی جهت ساماندهی ویژه قراردادها در سال1398 و سوق دادن آن‌ها به سامانه‌های جامع از جمله سامانه جامع منابع انسانی، سامانه جامع مالی وسامانه جامع دانش‌آموزی و ...

اداره فنی و مهندسی:

1) انجام سرویس و نگهداری کلیه سیستم های مکانیکال و الکتریکال

2) واگذاری خطوط مخابراتی

3) انجام امور فنی به منظور کاهش هزینه های جاری

4) همکاری با شرکت توانیر به منظور تامین آمپراژمصرفی در زمانهای اوج بار وتولید23000کیلو وات

5) بررسی وضعیت سیستم های برقی وارائه راهکار برای بهینه سازی مصرف

6) راه اندازی کانال ارتباطی ساختمانهای ستاد به منظور سهولت ارتباط مخابراتی بین کلیه دوایر

7)پروژه تعویض سیستم روشنایی در ساختمان مرکزی

8)استفاده از فتوسل ،فاز شب و سنسور هوشمند در سیستم روشنایی ساختمانها

9)تعویض لامپهای پر مصرف با لامپهای فوق کم مصرف درسیستم روشنایی کلیه ساختمانها

10) همکاری کارکنان حوزه ستاد در به حداقل رساندن روشنایی اتاقها جهت کاهش مصرف انرژی برق

11)ارسال نکات مهم در خصوص نحوه استفاده بهینه از سیستم روشنایی وبرودت در کارتابل کلیه همکاران

برنامه های پیش رو و در دست اقدام:

انجام تعمیرات اساسی امور مربوط به نگهداری کلیه تجهیزات (تاسیسات- برق- مخابرات وآسانسور)

ارتباط با توانیر به منظور ارائه راهکارهای کاهش مصرف

پروژه تعویض سیستم های روشنایی در ساختمانهای دیگر ستاد در صورت تامین منابع مالی

انجام پروژه سلولهای خورشیدی در ساختمان مرکزی در صورت تامین منابع مالی

اداره نقلیه:

1.برنامه‌ریزی ماموریت‌های برون استانی با هدف صرفه‌جویی و ضروری بودن ماموریت‌ها.

2. اختصاص خودروهای سازمانی به مدیران، مطابق مصوبه هیأت دولت.

3.برون‌سپاری ارائه خدمات نقلیه (خودروی سواری) برای جلوگیری از هزینه تعمیرات، نگهداری، سوخت، بیمه، طرح ترافیک و غیره.

4.اخذ معاینه فنی برتر و نصب کاتالیزور با هدف کاهش هزینه طرح ترافیک و آلایندگی محیط زیست (به طور میانگین روزانه مبلغ 3 میلیون ریال کاهش هزینه ایجاد شده است).

5.سهمیه‌بندی داخلی بنزین(ماهانه150لیترهرخودرو) با هدف کاهش مصرف بنزین و آلایندگی.

6.انجام بیمه شخص ثالث و بدنه خودروها.

7.اخذ طرح ترافیک سالانه برای خودروهای حوزه ستادی.

8.برگزاری مناقصات خودرو و انعقاد قرارداد با شرکت‌های برنده.

9.تعمیر خودروهای حوزه ستادی مبتنی بر رعایت صرفه و صلاح دولت( از طریق واحد تعمیرگاه اداره نقلیه).

برنامه‌های پیش‌رو و در دست اقدام:

انجام ماموریت‌های برون استانی

ثبت اطلاعات خودروهای حوزه ستادی در سامانه طرح ترافیک.

تنظیم سند سوخت خودروهای حوزه ستادی.

تنظیم و محاسبه کارکرد ماهانه رانندگان شرکت طرف قرارداد.

برنامه‌ریزی برای بیمه شخص ثالث و بدنه خودروهای حوزه ستادی.

برنامه‌ریزی برای رفع نواقص خودروها برای اخذ معاینه فنی برتر.

اخذ عوارض سالیانه شهرداری خودروهای حوزه ستادی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار