نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان :

گیلان پیشگام در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا

رشت (پانا) - نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان گفت: باعث خوشحالی است که با همه فراز و فرودهایی که داشتیم گیلان در زمینه اجرای پروتکل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا یک گام جلوتر از دیگر استان‌ها بوده است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
گیلان پیشگام در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبر سیمای مرکز گیلان، در خصوص جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای بهداشت و کشور و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، اظهار کرد: امروز اولین جلسه علنی در سال ۹۹ با دستورکار بررسی بحران کرونا برگزار شد، براساس ستاد ملی مقابله با کرونا کشور که با محوریت رئیس جمهور برگزار می‌شود پروتکل‌های بهداشت و سلامت به وزارت بهداشت منتقل شد و وزارت بهداشت هم این پروتکل را برای ۵۲ صنف به ارگان‌های مختلف ابلاغ کرد تا در دستورکار قرار گیرد.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان افزود: نبود یک پروتکل بهداشتی ملی بسیار حائز اهمیت بود تا مورد توجه همه مشاغل، صنوف، طبقات و اقشار جامعه قرار گیرد که امروز این دستورالعمل به ۵۲ صنوف و مشاغل مختلف و حتی بخش حمل و نقل ابلاغ شد.

قربانی با بیان اینکه دستگاه‌ها هم به سه گروه کم خطر، متوسط و پرخطر تقسیم بندی شدند، گفت: همه سازمان‌ها، نهادها و حتی وزارتخانه‌ها مکلف به اجرای این قانون شدند، همه دانشگاه‌ها هم با هماهنگی استانداران می‌توانند این پروتکل را اجرایی کنند؛ باعث خوشحالی است که با همه فراز و فرودهایی که داشتیم گیلان در زمینه اجرای پروتکل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا یک گام جلوتر از دیگر استان‌ها بوده و بعبارتی از خیلی پیش‌تر ما در حال اجرای بخش‌هایی از این پروتکل بوده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این پروتکل در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با مهار کرونا گام‌های موفقیت آمیزی را برداریم و مردم را از این بحران پر خطر نجات دهیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته که به شدت درگیر مبارزه با این بحران هستند، همچنان مردم را به ماندن در خانه‌ها ترغیب می‌کنند، لذا مردم نباید تصور کنند که این بحران به پایان رسیده زیرا ما همچنان با این بحران درگیر هستیم حتی امروز ۵۰۰ مبتلای جدید در تهران داشتیم و مشخص هم نیست این روند تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. هنوز سازمان بهداشت جهانی هیچ پروتکل بهداشتی را مبنی بر درمان یا قطع شیوع این ویروس پیش بینی نکرده است.

بیش از ۹۰ درصد جمعیت گیلان در طرح ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه خوشبختانه ایران تاکنون توانسته توجه سازمان‌های جهانی را در کنترل ویروس جلب کند، گفت: مردم توجه کنند نباید متصور شوند که این بیماری به پایان رسیده همچنان خطر وجود دارد و لذا بهترین اقدام در جهت کنترل و کاهش شیوع کرونا، همچنان در خانه ماندن است، حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری همچنان زنگ خطری برای بازگشت چرخه انتقال این ویروس است.

قربانی خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی غربالگری و مقابله با کرونا یکی از عوامل موفقیت ما در پایش و کنترل ویروس بوده که گیلان به عنوان استان پیشرو در اجرای طرح، مورد توجه قرار گرفته است و بیش از ۹۰ درصد جمعیت گیلان در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند و همین امر موجب موفقیت ما در کنترل بیماری شده است.

وی بیان کرد: اگر همه هزینه‌ها را صرفا برای درمان می‌گذاشتیم، نمی‌توانسیم در کنترل و مهار این بیماری عملکرد موفقی داشته باشیم و با همکاری نیروهای بسیج و سپاه با محوریت استانداری با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا توانسیم به این مرحله از کنترل برسیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کنترل ویروس به معنای مهار گیلان از کرونا نیست لذا مردم ما باید همچنان فعالیت و حضور در اجتماع را محدود کنند. همچنین فعالیت کسب و کارهای پرخطر همچنان باید تعطیل و ممنوع شود. درست است که اقتصاد ومعیشت دغدغه اصلی مردم است و خصوصا در گیلان که اغلب مردم شامل دهک‌های پایین می‌شوند و شاید همین کمک معیشتی بحران کرونا خیلی هم راهگشای مردم نباشد اما نظام و حاکمیت نسبت به سلامت مردم وظیفه دارد که در کنار سلامت باید اقتصاد مردم هم دیده شود.

قربانی در خصوص هزینه درمانی بیماران مبتلا به کرونا گفت: یکی از مصوبات ملی ستاد مقابله با کرونا درمان رایگان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی است که این مصوبه شامل بیمارستان‌های خصوصی نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار