مدیر کل آموزش و پرورش فارس: کتابخانه دانش‌آموز شیراز از شرایط پایتختی کتاب بهره‌مند شود

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با توجه به عنوان پایتختی کتاب برای شهر شیراز خواستار بهره‌مندی کتابخانه دانش‌آموز شیراز از شرایط پایتختی کتاب شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس: کتابخانه دانش‌آموز شیراز از شرایط پایتختی کتاب بهره‌مند شود

فرهاد اسماعیلی امروز در نشست هیات امنای کتابخانه دانش‌آموز اظهار داشت: عقبه کتابخانه دانش‌آموز مدارس است و عقبه مدارس کلاس‌های درس در کل استان است و فعالیت‌های این کتابخانه باید در مدارس نمود داشته باشد.
او با بیان اینکه مرکزیت کتابخانه دانش‌آموز باید حفظ شود، افزود: برای کتابخانه دانش‌آموز در سطح وزارتخانه باید ساختار تعریف شود و این مهم نشان دهنده جایگاه مهم کتاب‌خوانی است.
او خواستار مدیریت نیروها در این کتابخانه شد و گفت: باید بهترین نیروها جذب این کتابخانه شود تا با یک کار تخصصی، بهترین خدمات به مردم و دانش‌آموزان ارائه شود.
اسماعیلی با اشاره به پایتختی کتاب شهر شیراز گفت: از شرایط این پایتختی برای کتابخانه دانش‌آموز و سایر کتابخانه‌ها باید استفاده کرد و در این راه تعامل با دیگر دستگاه‌های مرتبط ضروری است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس، اهمیت کتابخانه دانش‌آموز را در «کتاب‌خوان کردن دانش‌آموزان» دانست و افزود: باید دنبال راه حل بود که چگونه می‌توان دانش‌آموزان را کتاب‌خوان کرد و در این مسیر وظیفه مسوولان آموزش و پرورش، بسیار مهم است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: توجه به ذائقه دانش‌آموزان در تالیف کتاب‌ها را باید مد نظر داشت و دانش‌آموزان را باید از منظر خودشان دید؛ بنابراین روش‌های جدید تالیف کتاب به لحاظ «مخاطب‌سنجی و ذائقه‌سنجی» در این راستا مهم است.
او همچنین با تقدیر از رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در مدیریت این سازمان و جذب نیروهای کارآمد در کتابخانه دانش‌آموز، گفت: روزی که مسوولیت‌ها را واگذار کردیم، باید اقداماتی که در کتابخانه انجام شده برای مردم ملموس باشد.
در ابتدای این نشست محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در کتابخانه دانش‌آموز ارائه کرد.
کلاری اظهار داشت: کتابخانه دانش‌آموز در سال 1394 به سازمان دانش‌آموزی سپرده شد و تاکنون حدود 4میلیارد ریال برای تجهیز، حفظ و نگهداری آن هزینه شده است.
او خاطرنشان کرد: این کتابخانه با یک مخزن حدود 200هزار جلدی از انواع کتاب‌های تخصصی، عمومی و کمک درسی، آبروی فرهنگی شهر شیراز به عنوان فرهنگی‌ترین شهر کشور، محسوب شده و باید همواره از آن حفظ و حراست کرد.
کلاری خواستار توجه مسوولان شهر شیراز و خیرین به کتابخانه دانش‌آموز شد و گفت: اگر یک هم‌افزایی میان سازمان‌های فرهنگی شهر به وجود آید، می‌توان این کتابخانه را به لحاظ منابع، غنی و غنی‌تر کرد که این مهم همت مدیران فرهنگ دوست و علاقه‌مند به کتاب را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار