پیام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی

اسلامشهر (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهردر پیام خود به مناسبت فرا رسیدن بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت:هنر، کشف زیبایی هاست و هنرمند کاشف زیبایی ها . زیبایی هایی که تجلی ذات اقدس آن زیبای مطلق یعنی حضرت حق ، سبحانه و تعالی می باشند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سید اهل قلم  شهید آوینی

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهردر متن پیام میثم مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهرآمده است :

هنر به معنای حقیقی و متعهدانه آن ، امریست الهی ، چرا که برآمده از روح زیبا جوی انسان است که خداوند در نهاد او به ودیعه گذاشته.

هنر، کشف زیبایی هاست و هنرمند کاشف زیبایی ها . زیبایی هایی که تجلی ذات اقدس آن زیبای مطلق یعنی حضرت حق ، سبحانه و تعالی می باشند.

هنر که در سیر تاریخی آن توسط بسیاری از متفکران و فلاسفه تحلیل و تعریف شده است، آنگاه که در بستری از دین و دیانت و تعهد ، روان گردد و با مفاهیم بلند و عزیز « وحی» که سنگ بنای « اسلام » به عنوان یک دین مترقی است ، در هم آمیزد ، اکسیری می شود زرین که معجزه می کند ... حیات می بخشد و دلبری می کند . همچنان که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)فرمودند: « هنر دینی آنست که معارفی را که ادیان الهی و کامل تر از همه دین مبین اسلام با هدف سعادت حقیقی بشر به دنبال ترویج آن بوده اند، در جوامع انسانی منتشر کند و در افکار بشر، ماندگار و جاودانه سازد».

هنر فقط و صرفا" تولید یک اثر و عرضه آن نیست ، چه بسیار بزرگانی که لحظه به لحظه حیاتشان، هنرمندانه و زیبا جویانه، به دور از هر گونه دنیا پرستی و پلشتی های زودگذر مادی در مسیر معرفت الهی سیر نموده تا در نهایت در پیشگاه بلند مرتبه « الله »، شکفتن را آغاز کرده اند.

چه پایانی خوش تر از شهادت. چه تابلویی چشم نوازتر و تعالی بخش تر از عاشورا . چه نوایی تکان دهنده تر و پرهیبت تر از « هل من ناصر ینصرنی». البته درکی می خواهد زینب گونه ما رأیت الا جمیلا و آوینی این ندا را شنیده بود با گوش جانش شنیده بود واو شاخه های مختلف هنری را تجربه و تحصیل کرده بود، اما روح بی قرار و تشنه راوی « روایت فتح » به دنبال آفرینش اثری بود آسمانی و در نهایت خود آسمانی شد، آخر از مراد و امام خود شنیده بود « هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسان هاست».

پس برای رسیدن به هنر اسلامی باید آوینی وار، تعلقات و غل و زنجیرهای مادی و منیت را از خود زدود تا روح ، مجال پرواز بیابد و جلوه های حسن الهی بر او ظاهر گردد .

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر فرا رسیدن بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت شهید بزرگوار « سید مرتضی آوینی » و روز « هنر انقلاب اسلامی » را به همه هنرمندان این سرزمین به ویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اسلامشهر تبریک و تهنیت عرض می نماید به امید اینکه در سال جهش تولید شاهد تولیداتی در عرصه هنر باشیم همچون روایت فتح.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار