چگونگی استفاده از "بیمه سلامت" برای مبتلایان کرونا فاقد پوشش بیمه درمانی

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به امکان استفاده از بیمه روی تخت برای مبتلایان کرونا فاقد پوشش بیمه درمانی، تاکید کرد بیمه سلامت درهیچ شرایطی ازجمله وضعیت فعلی جامعه ارایه خدمات به بیماران را معطوف به دریافت اعتبار نمی کند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی استفاده از "بیمه سلامت" برای مبتلایان کرونا فاقد پوشش بیمه درمانی

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت مهندس طاهر موهبتی با اشاره به اینکه کاهش تردد مردم یکی از رویکردهای مهم و مورد توجه مسئولان کشور با هدف جلوگیری از افزایش میزان ابتلاء افراد به بیماری کرونا است گفت: در سازمان بیمه سلامت سالیانه حدود 20 تا 22 میلیون بار مراجعه به دفاتر پیشخوان صورت می گیرد که بیشتر جهت تمدید دفترچه است، خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته برای کمک به مردم درگام اول اعلام شد که دفترچه بیمه تمامی گروه ها شامل کارکنان دولت، بازنشستگان، روستاییان، طلاب، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان، مددجویان بهزیستی و بیمه رایگان تا اول اردیبهشت تمدید شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط پیش آمده، مقرر شد این رویکرد جهت تمدید دفترچه ها تا اول تیرماه ادامه پیدا کند، تنها بیمه شدگان صندوق ایرانیان هستند که علاوه برامکان پرداخت سیستمی با توجه تعداد محدود می توانند مراجعه حضوری هم داشته باشند، ضمن اینکه سیستم استحقاق سنجی که در بخش بستری از گذشته فعال بود نیز از نیمه دوم فروردین در سراسر کشور برای بخش سرپایی در حوزه خصوصی و دولتی راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه از طریق این سیستم پزشکان می توانند مبنی بر استعلامی که صورت می گیرد بدون مراجعه به تاریخ دفترچه، احراز هویت فرد، اعتبار دفترچه و رفع همپوشانی را انجام دهند.

موهبتی با بیان اینکه ازحدود یکسال پیش پوشش بیمه روی تخت بیمارستان متوقف شده است گفت: با توجه به اینکه بیماران کرونایی اورژانسی به حساب می آیند، تمامی افراد مشکوک به بیماری کرونا که در بیمارستان بستری می شوند، در صورت عدم پوشش بیمه ای، بلافاصله بیمه شده و درصورت توانایی مالی، خود فرد حق بیمه را پرداخت کند؛ اما درصورت عدم توانایی مالی ارزیابی وسع انجام می شود که جهت رفاه حال بیماران کرونایی هماهنگی هایی با وزارت رفاه صورت گرفت تا ارزیابی وسعی که یک ماهه زمان می برد یک روزه انجام شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با تاکید براینکه بیمه سلامت در هیچ شرایطی ارایه خدمات به بیماران را معطوف به دریافت اعتبار نمی کند اظهار داشت: هیچ مشکلی برای مردم دراین خصوص وجود ندارد؛ داروهایی که در پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت برای بیماران کرونایی اعلام شده است تعدادی از گذشته تحت حمایت بیمه سلامت بوده و تعدادی هم پس از ابلاغ تحت و پوشش قرار گرفته است. همچنین خدمات، آزمایش ها، تصویر برداری و اقدامات پاراکلینیکی برای بیماران کرونایی بستری دربیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت است و 90 درصد هزینه های آنها توسط این سازمان پرداخت می شود.

وی در پایان از رفع برخی محدودیتها مثل رعایت فاصله شش ماه بین انجام دو سی تی اسکن و شرط تخصص سی تی اسکن ریه که بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت اعمال شده بود برای بیماران کرونایی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار