معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش زنجان:

شاخص های آموزشی حوزه معاونت آموزش متوسطه استان روبه رشد بوده است

زنجان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت شاخص های آموزشی حوزه معاونت آموزش متوسطه استان در اکثر شاخص ها روبه رشد بوده است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شاخص های آموزشی حوزه معاونت آموزش متوسطه استان روبه رشد بوده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، داود بهرامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اهمیت تحلیل شاخص های آموزشی استان در همه زمینه ها، نگاه تحلیل توصیفی به این شاخص ها را در کنار تحلیل های آماری از ضروریات سازمانی برشمرد و افزود: شاخص های آموزشی حوزه معاونت آموزش متوسطه استان در اکثر شاخص ها روبه رشد بوده است.

وی در خصوص پوشش تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: طبق ارزیابی وزارتی نرخ پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول و دوم نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته است. در دوره اول متوسطه نرخ پوشش تحصیلی واقعی استان با 94/24 در مقایسه با سال گذشته با دو درصد رشد و با اختلاف یک درصدی بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است و این در حالی است که در سال گذشته پایین تر از میانگین کشوری قرار داشتیم.

بهرامی اضافه کرد: در خصوص شاخص ارتقاء پایه تحصیلی در دوره اول نیز با 95 درصد و در مقایسه با سال گذشته استان توانسته است هم سطح میانگین کشوری قرار گیرد.

این مقام مسئول در خصوص نرخ ترک تحصیل در این دوره ضمن بیان این نکته که برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: در نتیجه تلاش همه همکاران محترم با 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش 19صدم درصدی را شاهد هستیم و توانسته ایم فاصله خود را به میانگین کشوری به نیم درصد کاهش دهیم.

وی همچنین نرخ گذر از دوره ابتدایی به متوسطه اول استان در سال تحصیلی جاری را 98/93 درصد در مقایسه با 98/68 درصد میانگین کشوری بالاتر اعلام کرد.

معاون آموزش متوسطه استان با اشاره به شاخص 90/44 درصدی نرخ گذر از دوره اول به دوم متوسطه استان در سال جاری، تصریح کرد: هر چند در مقایسه با عملکرد سال گذشته رشد یک درصدی را در این شاخص شاهد هستیم ولی در مقایسه با شاخص 92 درصدی میانگین کشوری بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد.

بهرامی در ادامه با اعلام 78 درصدی نرخ پوشش واقعی دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی جاری، سهم دختران 73/63 و سهم پسران را 82/11 درصد اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته با یک درصد رشد، فاصله استان با نرم کشوری نیز کاهش یافته است.

وی نرخ ترک تحصیل استان در دوره دوم متوسطه شاخه نظری در سال تحصیلی جاری را 1/95درصد در مقایسه با 2/16 درصد میانگین کشوری، پایین تر اعلام کرد و در این در حالی است که شاخص استان در سال تحصیلی گذشته 4/28 و بالاتر از نرم کشوری قرار داشت.

بهرامی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از همه همکاران سطوح اداری، اجرایی و آموزشی در سطح استان و مناطق، ابراز امیدواری کرد: در زمینه پوشش تحصیلی دانش آموزان به ویژه دختران در سطح مناطق کم برخوردار و روستایی بایستی تلاش بیشتری برای سال تحصیلی آتی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار