به هیچ وجه بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح نیست

تهران (پانا) -  در روزهای اخیر انتصاب مهدی محمد نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال حرف و حدیث های بسیاری بوجود آورد و باعث شد تا ای اف سی با ارسال 3 نامه به فدراسیون فوتبال کشورمان این انتصاب را قانونی نداند و فدراسیون فوتبال ایران را به نقض قانون متهم کند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
به هیچ وجه بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح نیست

به‌گزارش ایران، البته در این بین گفته شده که فدراسیون فوتبال در یکی از نامه‌ها، AFC را به بی‌اطلاعی از قانون متهم کرده بود که این موضوع باعث خشم کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. علاوه‌بر این دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال در گفت و گویی اعلام داشت که برخی‌ها از داخل کشور به کنفدراسیون فوتبال آسیا خط می‌دهند و برای فوتبال مشکلاتی بوجود می‌آورند. فریدون اصفهانیان یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «متأسفانه عده‌ای در داخل کشور به ای اف سی اطلاعات می‌دهند که این اطلاعات به‌هیچ‌وجه صحیح نیست. این اشخاص به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند البته این موضوع تنها مختص فوتبال نیست و در رشته‌های دیگر هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. این درست که فدراسیون در حال‌حاضر رئیس ندارد و به صورت سرپرستی اداره می‌شود اما به هر حال فدراسیون هیأت رئیسه دارد و این هیأت رئیسه در بحث انتصاب دبیر کل طبق قانون عمل کرد. فدراسیون فوتبال ایران هیچ‌گاه خلاف قانون عمل نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم به ای اف سی و فیفا بهانه بدهیم به این دلیل همیشه و در تمامی موارد قانونی عمل می‌کنیم. ای اف سی و فیفا به شدت فوتبال ایران را رصد می‌کنند.»

او در خصوص مطرح شدن بحث تعلیق فوتبال ایران این‌گونه واکنش نشان داد: «به هیچ وجه بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح نیست. فدراسیون تشکیلات بزرگی است و رئیس و هیأت رئیسه دارد، نمی شود با نامه هر کسی فوتبال تعلیق شود. یک شیطنت‌هایی توسط برخی‌ها صورت گرفت که این موضوع قطعاً حل خواهد شد. رد و بدل شدن نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و ای اف سی طبیعی است و به منظور تعامل صورت می‌گیرد. فدراسیون ارتباط نزدیکی با ای اف سی دارد.» این عضو هیأت رئیسه با اشاره به اینکه مهدی محمد نبی سابقه زیادی در دبیرکلی فدراسیون فوتبال دارد، تصریح کرد: «در سال‌های اخیر ارتباطات و کرسی‌های خوبی در ای اف سی داشته‌ایم البته چندین‌بار شاهد اختلاف نظر و برداشت‌های متفاوت قانونی درباره موضوعات گوناگون بوده‌ایم که این موضوعات با تعامل برطرف شده است.» او در خصوص اصلاح اساسنامه و در پاسخ به این سؤال که چه زمانی این موضوع محقق خواهد شد؟ این‌گونه پاسخ داد: «اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال در دستور کار کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال است و حیدر بهاروند، به عنوان سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال پیگیر این موضوع است. برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به اصلاح اساسنامه بستگی دارد و امیدواریم که هر چه زودتر اساسنامه به دست فدراسیون برسد تا رئیس هر چه زودتر مشخص شود و کارها طبق روال پیش برود.» اصفهانیان با اشاره به اینکه ویروس کرونا تمامی برنامه‌ها را عقب انداخته، اظهار کرد: «مهمترین موضوع برای فوتبال انتخاب رئیس است و متأسفانه شیوع کرونا هم عاملی شد تا کارها عقب بیفتد. خودم را قرنطینه کردم و بیشتر وقتم در خانه می‌گذرد چرا که کار زیادی برای انجام ندارم تا در فدراسیون حضور یابم. کرونا بر اقتصاد تمام کشورهای جهان اثر منفی بسیار زیادی داشته واین تأثیر منفی در فوتبال دنیا و فوتبال ما هم وجود دارد. می‌بینیم که برخی از باشگاه‌های خارجی به دلیل کرونا اعلام ورشکستگی کردند.»

او در پاسخ به این سؤال که لیگ برتر فوتبال چه زمانی برگزار خواهد شد؟ گفت: «ما دوست داریم که لیگ از همین فردا ادامه یابد و از خدای مان است که هر چه زودتر مسابقات پیگیری شود اما سلامتی فوتبالیست‌ها برای ما مهم تر از برگزاری لیگ است. ویروس کرونا خیلی سریع شیوع پیدا می کند به این دلیل نمی توانیم مسابقات لیگ را برگزار کنیم. البته ما تنها برگزار کننده مسابقات هستیم و باید آنهایی که در رأس کار هستند در خصوص پیگیری مسابقات لیگ برتر تصمیم‌گیری کنند.» این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چه زمانی تکلیف لیگ مشخص می‌شود و در صورت طولانی شدن زمان مهار کرونا چه تصمیمی برای تیم قهرمان خواهید گرفت؟ افزود: «هنوز تصمیمی در خصوص برگزاری لیگ و یا معرفی تیم قهرمان گرفته نشده اما باید به زودی تکلیف لیگ مشخص شود. برگزاری مسابقات لیگ به مسئولان کمیته مسابقات بستگی دارد. باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و تصمیم درستی در خصوص لیگ برتر گرفته شود. این موضوع به مسئولان ارشد ورزشی بستگی دارد و وزارت ورزش به همراه کمیته پزشکی باید در خصوص برگزاری لیگ تصمیم‌گیری کنند تا تصمیم درستی گرفته شود و حق به حقدار برسد.» او در پایان در خصوص زحمات کادر درمانی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی این گونه صحبت کرد: «این روزها برای آنها خیلی سخت می‌گذرد. در فضای مجازی می‌بینیم که برخی از پرستاران یا پزشکان می‌گویند که چندین روز است خانواده‌شان را ندیده‌اند و برای آنها دلتنگ هستند. باید بابت تحمل سختی‌ها دست تک‌تک‌شان را ببوسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار