خبرگزاری پانا فارس برگزار می‌کند

اعلام فراخوان ارسال عکس و فیلم ویژه دانش‌آموزان استان فارس

دانش‌آموزان،عکس خود را هنگام آموزش مجازی به پویش "آموزش تعطیل نیست" ارسال کنید

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از اعلام فراخوان ارسال عکس و فیلم آموزش مجازی دانش‌آموزان در استان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان در هر مقطع و پایه تحصیلی که هستند می‌توانند با پیوستن به پویش "آموزش تعطیل نیست" از نحوه درس خواندن خود در منزل فیلم و عکس تهیه و ارسال نمایند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام فراخوان ارسال عکس و فیلم ویژه دانش‌آموزان استان فارس

محسن کلاری ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس و تلاش آموزش و پرورش از طریق آموزش مجازی به دانش‌آموزان، خبرگزاری پانا نیز سعی دارد با به تصویر کشیدن تصاویر دانش‌آموزان هنگام آموزش مجازی، ارتباط دوسویه‌ای را در این میان برقرار کند و تصاویر برگزیده به عنوان گزارش تصویری در سایت خبرگزاری پانا منعکس می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی رسالت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را برعهده دارد، گفت: در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دانش‌آموزان باید بیاموزند که مسوولیت اجتماعی آنان در این زمان تاریخی، توجه به پیام‌های بهداشتی و در خانه ماندن است تا با رعایت این نکات به قطع زنجیره ویروس کمک کنند.

او ادامه داد: در همین راستا دانش‌آموزان و پیشتازان استان فارس با توجه به منش‌های تشکیلاتی و به ویژه منش‌های نظم‌پذیری و قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی را به خوبی فرا گرفته و با حضور در پویش‌ در خانه ماندن به سلامتی خود و خانواده و جامعه کمک می‌کنند.

کلاری افزود: سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌های مختلفی را از زمان شیوع این ویروس بر حسب حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی انجام داده است که از جمله می‌توان به تشکیل تیم‌های ضدعفونی معابر و محلات پرخطر شهر شیراز و تهیه تجهیزات ضدعفونی و فراخوان پویش بازی‌های بومی که امکان اجرا در منزل را دارند اشاره کرد.

او ادامه داد: پویش "آموزش تعطیل نیست" نیز در راستای انعکاس تصاویر دانش‎آموزان ساعی در هنگام یادگیری مجازی در خبرگزاری پانا، راه‌اندازی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار دانش‌آموز تصاویر خود را برای این پویش ارسال کرده‌اند.

به گفته‌ی کلاری تصاویر ارسالی با درنظر گرفتن رعایت نکات و دستورالعمل فراخوان، در قالب 2 گزارش تصویری در خبرگزاری پانا فارس منعکس شده است.

خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری دانش‌آموزی در جهان است که زیر نظر سازمان دانش‌آموزی در کشور آموزش‌های خبرنگاری و مسوولیت اجتماعی را به دانش‌آموزان علاقمند می‌آموزد و در تمام استان‌های کشور نمایندگی فعال دارد و در استان فارس نیز نزدیک به دو هزار و 500 دانش‌آموز-خبرنگار دارد که آموزش‌های ابتدایی خبرنگاری را فراگرفته و بعضی از آنان نیز در مسیر حرفه‌ای شدن قرار گرفته‌اند.

مسوول خبرگزاری پانا در فارس نیز در ادامه از اجرای پویش "آموزش تعطیل نیست" در فارس در دو مرحله خبر داد و افزود: مرحله اول این پویش در اوایل فروردین ماه اجرا شد و بیش از 2 هزار دانش‌آموز در این پویش شرکت کردند.

سیده مریم ترابی ادامه داد: از این تعداد تصاویر بیش از 200 دانش‌آموز به عنوان گزارش تصویری و در قالب دو گزارش در سایت خبرگزاری پانا فارس منعکس شد.

او با اشاره به اینکه انتشار عکس به عنوان عکس خبری و گزارش تصویری در یک سایت خبری، یک سری ویژگی‌هایی دارد، گفت: هنگام اجرای این فراخوان دستورالعمل نحوه ارسال عکس نیز ارسال شده بود و دانش‌آموزان باید با رعایت یک سری نکات از جمله افقی بودن تصاویر، کیفیت تصویر و ... عکس‌ها و تصاویر خود را ارسال می‌کردند که در بررسی تصاویر ارسالی عمدتا موارد ذکر شده در دستورالعمل را رعایت نکرده بودند و تصاویر بسیاری از دانش‌آموزان مردود شد.

ترابی از اجرای مرحله دوم این پویش در هفته آخر فروردین ماه و به شیوه‌ای جدید خبر داد و افزود: جزئیات دور دوم این پویش همزمان با اعلام فراخوان ذکر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار