اجرای طرح ساماندهی مشارکتهای مردمی در کنترل بیماری کرونا در محلات قزوین

قزوین (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از اجرای طرح ساماندهی پیشگیری از کرونا در محلات قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ساماندهی مشارکتهای مردمی در  کنترل بیماری کرونا در محلات قزوین

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در جلسه کارگروه اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات به عمل آمده توسط گروههای مختلف مردمی و سمنها در جهت مقابله با کرونا گفت: با کمک خیران، سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های اجتماعی توانسته‌ایم در تولید اقلام بهداشتی مردم تا حدودی به خودکفایی برسیم.

بیدخام تصریح کرد: آموزش بهداشت فردی، حمایت اقشار ضعیف و آسیب پذیر و اینکه تولیدات اقلام بهداشتی به ویژه ماسک و اقلام بهداشتی در کجا و چگونه باید به دست مردم برسد، از مواردی است که باید با جانمایی مناسب در محلات به نحو مطلوبی به اطلاع مردم رسانده و دسترسی شهروندان تسهیل شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ضرورت دارد که تامین اقلام مایحتاج عمومی در محلات آسیب پذیر و حمایت از کودکان کار که تا حالا به نحو مطلوب مدیریت شده ، با قوت و توان بیشتری ادامه یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: به همت تشکلهای مردمی و خیرین استان قزوین در تولید اقلام بهداشتی مانند لباس ایزوله، شیلد و عینک محافظ به خودکفایی رسیده وبا حمایت خیرین می‌تواند معین استان‌های دیگر شود.

وی با بیان اینکه در نشست خیرین با استاندار محترم مقرر شد کمک‌های مردمی به صورت متمرکز در زمینه کمک به پیشگیری و درمان مقابله با کرونا یا محوریت دانشگاه علوم پزشکی انجام شود، گفت: مشارکت خیرین به صورت متمرکز و پرهیز از پراکنده کاری منجر به ارائه خدمات مطلوبتری به کادر درمان و بیماران خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکل‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا در راستای اهداف، سیاست‌ها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری انجام خواهد شد ، افزود: در طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای مقابله با کرونا که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است، موضوعاتی مانند محله محوری، افزایش تاب آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان در دستور کار قرار دارد.

بیدخام شرح وظایف ستاد استانی کارگروه اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا را پیگیری و هماهنگی اجرای ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از ستاد استان و بسترسازی تحقق آن در سطح شهرستانهای تابعه، ‌ فراهم‌سازی زیر ساخت لازم برای مشارکت‌دهی داوطلبانه مردم، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع مورد اعتماد مردم در راستای ایجاد آرامش و اطمینان‌بخشی و ایجاد تعامل و هماهنگی بین مراکز بهداشت و درمان با جامعه هدف برشمرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی تعیین اولویت‌ها و نیازمندی‌ها به‌ویژه مناطق آسیب خیز سیاست‌گذاری و تعیین میزان سهم و ماموریت هر یک از سازمان‌ها و نهادهای مردمی، برنامه‌ریزی برای جذب و بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های مردم، راهبری و هدایت در توزیع صحیح و عادلانه مشارکت‌های جذب شده، استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای جمع‌آوری کمک‌های عادی مردم و مصرف در راستای اجرای طرح. را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

گفتنی است، دراجرای این طرح سازمان‌های مردم نهاد، شبکه های سمنها، هیئات مذهبی، خیرین، روحانیون، موکب‌های اربعین، گروه های جهادی، تشکل‌های اساتید و دانشجویی، دانش آموزی، هیئات ورزشی، هنرمندان، انجمن‌ها، اصناف و بازایان، کارمندان و کارگران، نظام پزشکی و پرستاری، کانون جوانان هلال احمر و سایر گروه‌های خودجوش مردمی مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار