تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر آماده همکاری در برداشت و ذخیره گندم هستند

بوشهر(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداربوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم در استان بوشهر گفت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر آماده همکاری در برداشت و ذخیره سازی گندم با کشاورزان هستند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر آماده همکاری در برداشت و ذخیره گندم هستند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، سعید زرین‌فر در بازدید از مزارع گندم بندر دیر و آیین آغاز برداشت این محصول با حضور مهندس اسفندیاری مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور با تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی در برداشت این محصول اظهار کرد: در حالی که شیوع بیماری کرونا در کشور سبب وقفه در بسیاری از فعالیت‌ها شده است اما برگزاری آیین برداشت گندم نشانگر اهمیت تولید است که برداشت این محصول با رعایت اقدامات و نظارت‌های بهداشتی انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه گندم یک محصول استراتژیک و مهم است گفت: تولید گندم یک محصول استراتژیک و راهبردی است و نقش عمده و بی‌بدیلی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد که رعایت اقدامات بهداشتی در برداشت آن امری مهم و ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به بارندگی‌ها در 2 سال گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته و سال ماقبل آن به سبب بارش‌های بی دریغ رحمت الهی در شاخص تولید گندم، استان بوشهر 2 سال استثنایی تجریه کرد.
زرین‌فر با اشاره به تولید 163 هزار تن گندم در استان بوشهر در سال قبل تصریح کرد: این میزان تولید گندم در استان بوشهر در تاریخ کشاورزی استان بوشهر بی‌سابقه بوده است و امسال میزان برداشت گندم 110 هزار تن پیش بینی شده که به نسبت میانگین تولید استان بین 40 تا 45 هزار تن است.
وی، از ایجاد 10 مرکز خرید گندم در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: به منظور رفاه حال گندم‌کاران و ارائه خدمات مطلوب به آنان و جلوگیری از ازدحام امسال علاوه 6 مرکز اصلی شرکت غله و خدمات بازرگانی، 4 مرکز فرعی تعاون روستایی نیز وظیفه خرید و تحویل گیری گندم کشاورزان را بر عهده دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اعزام کمباین به مزارع کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس نیاز سنجی انجام شده، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای اعزام و فعالیت 608 دستگاه کمباین در مزارع استان بوشهر صورت گرفته است.
زرین‌فر تاکید کرد: با توجه به تجربه موفق برداشت و خرید گندم در سال گذشته، در جلسه کارگروه برداشت گندم استان بوشهر، استاندار محترم تاکید کرد که کلیه دستگاه‌های اجرایی متولی اعم از جهاد کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی، تعاون روستایی، بانک کشاورزی، نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌ها با تمام توان تلاش کنند تا فصل برداشت و ذخیره سازی گندم به بهترین شکل ممکن مدیریت شده و به انجام برسد.
وی، با قدردانی از تلاش کشاورزان در امر کشت و برداشت گندم تصریح کرد: در اینجا لازم می‌دانم ضمن شکرگزاری و سپاس از الطاف بیکران پروردگار، مراتب قدردانی خود را از کشاورزان و همه متولیان امر تولید، برداشت و ذخیره سازی به ویژه جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار