شاپور محمدزاده برنامه‌های جدید نهضت سوادآموزی را در ایام تعطیلی کرونا اعلام کرد

اولین جلسه شورای معاونین و مدیران نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۹۹ تشکیل شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خواستار ادامه فعالیت سوادآموزی از طریق روش های مختلف از جمله فضای مجازی ،شبکه های اجتماعی ظرفیت محلی و منطقه ای و استفاده از ابتکارات آموزش دهنده ها شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شاپور محمدزاده برنامه‌های جدید نهضت سوادآموزی را در ایام تعطیلی کرونا  اعلام کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی شاپور محمد زاده معاون وزیرو رئیس سازمان در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهداء و امام شهداء به خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به فراز و نشیب های سال گذشته اشاره نمود و گفت : ابتدای سال سیل آمد ، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را داشتیم و در پایان هم شیوع بیماری کووید -19 را که موجب ایجاد مشکلاتی گردید امیدواریم به فضل الهی در سال جدید خداوند منان این بلای خانمان سوز را از روی بشریت بردارد.

محمد زاده در بخش دیگر از صحبت های خود ضمن تبریک سال جدید، با اشاره بر اعیاد شعبانیه در آغاز سال 1399 و مزین بودن این روزهای آغازین سال با اعیاد شعبانیه، روز جاری را هم که مصادف است با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است به تمامی جوانان عزیز کشورمان تبریک و تهنیت گفت.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه صحبت های خود اخباری از تصمیمات جلسه شورای معاونین و مدیران وزارت متبوع ارائه و به فرصت حاصل شده برای توسعه آموزش های مجازی و شبکه اجتماعی شاد اشاره کرد و خواستار الگوبرداری در حوزه سوادآموزی شدند.

محمدزاده در مورد شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید نامگذاری شده است، گفت حتماً معاونین و مدیران سازمان در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا در حوزه های آموزشی، فرهنگی و پشتیبانی سواد آموزی هم، در راستای گسترش فرهنگ خرید و استفاده از کالاهای ایرانی در محتوا و آموزش تمهیداتی اندیشیده شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان در شرایط کنونی ضمن تاکید بر استفاده از شیوه ها و راه های مختلف برای تداوم برقراری ارتباط غیر حضوری با سوادآموزان جهت تکمیل آموزش و اخذ آزمون، گفت : از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید استفاده بهینه گردد و از جمله ویدیو کنفرانس می تواند در این زمینه موثر باشد .

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به گردهمایی معاونین سوادآموزی استانها اشاره کرد و گفت قرار بود در پایان سال گذشته این گردهمایی برگزار گردد ولیکن بدلیل بیماری ویروس کرونا به پایان فروردین امسال موکول شد ولی با توجه به شرایط کنونی به نظر می رسد این گردهمایی تا پایان این ماه هم قابل برگزاری نمی باشد فلذا برای برگزاری جلسه غیر حضوری با معاونین سوادآموزی برنامه ریزی شود تا از بستر ویدیو کنفرانس استفاده گردد.

درادامه محمد زاده موارد زیررا تاکید کرد:

1-به گونه ای مدیریت شود که ادامه فعالیت سوادآموزی سال 1398 در سه ماهه اول سال 1399 از طریق روش های مختلف از جمله فضای مجازی ،شبکه های اجتماعی با الگو گیری از شبکه اجتماعی شاد و صدا و سیما ،ظرفیت محلی و منطقه ای و ابتکارات آموزش دهنده ها و ......استفاده شود تا کیفیت آموزش کاهش پیدا نکند .

2- ضوابط اجرای قانون بودجه سال 1399 پس از ابلاغ ،در حوزه سواد آموزی بومی سازی و در این جلسه ارایه شود.

3- با لحاظ نمودن ظرفیت استانها و شاخص سواد سرشماری 1395 و پایگاه اطلاعات ثبت سطح سواد حجم عملیاتی سال 1399 برای دوره های سوادآموزی تهیه و ارایه گردد.

4- طی بخشنامه ای به استانها ابلاغ شود در سال 1399 هیچ آموزش دهنده جدیدی جذب نکنند.

5- در زمینه برگزاری جلسه غیر حضوری با معاونین سوادآموزی از همان بستر ویدیو کنفرانس وزارت آموزش و پرورش استفاده شود و برای اواسط اردیبهشت ماه برنامه ریزی گردد.

در پایان این جلسه محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از زحمات نخعی که مسئولیت معاونت امور آموزشی سازمان را در یک سال گذشته بر عهده داشتند ،تشکر کرد وانتصاب ایشان در پست جدید را تبریک گفته و همچنین از احمد خاکزاد هم به سبب قبول مسئولیت معاونت امور آموزشی تشکر نمود وی همچنین از زحمات عطاران که مشاور سوادآموزی و ریاست بسیج شهید بهشتی نهضت سوادآموزی را بر عهده داشتند، تشکر کرده و انتصاب ایشان در پست حراست دانشگاه بین المذاهب را تبریک گفتند.v

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار