پیشنهاد شورای شهر تهران برای کاهش حضور شهروندان در شهر

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد برای کنترل حضور شهروندان در سطح شهر براساس شماره کارت ملی شهروندان روزانه یکدهم شهروندان اجازه حضور داشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد شورای شهر تهران برای کاهش حضور شهروندان در شهر

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هم اندیشی صبح امروز شورا با شهردار تهران گفت: در این هم اندیشی شهردار گزارش مبسوطی در خصوص اقدامات مدیریت شهری برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا ارائه داد. همچنین به دلیل دو هفته تعطیلی دل اعضای شورا نیز پر بود و تذکراتی نیز در صحن ارائه کردند.

هاشمی با اشاره به نطق پیش از دستور خزانه دار شورای شهر گفت: در این نطق درخواست شده بود به دلیل نحوه تأمین درآمدها و هزینه‌ها در شرایط کرونایی، بودجه مورد بازنگری قرار گیرد و نگرانی وجود داشت که هزینه‌های شهر با اولویت کرونا نباشد.

رئیس شورا با اشاره به بررسی دو فوریت برگزاری جلسات مجازی شورا در زمان‌های اضطراری خاطرنشان کرد: براساس آئین نامه هیئت دولت امکان برگزاری مجازی جلسات شورا وجود ندارد و تصمیم گیری ها باید در صحن شورا انجام گیرد که تصمیم بر این شد در طی نامه‌ای به هیئت وزیران درخواست شود در صورت اضطرار امکان برگزاری جلسات علنی مجازی قانوناً برای شورا وجود داشته باشد. همچنین لایحه‌ای از سوی شهرداری در خصوص تشکیلات شهرداری ارائه شد که کلیات آن به تصویب رسید.

هاشمی ادامه داد: موضوع طرح حفاظت از میراث قله توچال که توسط کمیسیون فرهنگی رد شده بود در صحن علنی رأی نیاورد و قرار بر این شد این طرح به سه کمیسیون محیط زیست و سلامت، معماری و شهرسازی و فرهنگی و اجتماعی برگشت زده شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه قرار بود در خصوص هزینه‌های کرونا در جلسه شورا بررسی شود، گفت: قرار بر این شد جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور شهردار برگزار شود و پیشنهادات تبدیل به لایحه و طرح شده و در صحن در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: تصمیمات کرونایی دیگر در شورا تبدیل به مصوبه نمی‌شود و ستاد ملی کرونا و ستادکرونا در تهران در خصوص آن تصمیم گیری می‌کنند و شورا با رئیس جمهور، وزیر بهداشت و آقای زالی که در تهران این مسئولیت را دارند، تصمیمی نخواهد گرفت.

هاشمی ادامه داد: در خصوص تعطیلی ساخت و ساز در تهران و شکلات معیشتی کارگران گفت: در خصوص آغاز به کار کارگاه‌های ساختمانی، شورا تصمیمی نمی‌گیرد زیرا ممکن است هر تصمیمی خارج از کمیته ملی کرونا گرفته شود سو تفاهماتی ایجاد شود. پیشنهادات ما به صورت مکتوب به شهردار تهران که در این ستاد حضور دارد ارائه می‌شود و شهردار آن را مطرح خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اینکه چه راهکاری برای کاهش حضور شهروندان در شهر پیشنهاد می‌گفت، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی باید یک سوم کارمندان در محل کار خود حاضر باشند اما برای پیگیری کارهای اداری توسط مردم محدودیتی ایجاد نشده بنابراین یکی از پیشنهادات این است که براساس کارت ملی شهروندان به ۱۰ دهک تقسیم شوند و براساس تقسیم بندی هر روز امکان یک دهم حضور شهروندان در شهر برای پیگیری کارهای اداری وجود داشته باشد. در این حالت طرح ترافیک نیز برداشته می‌شود، حمل و نقل تعطیل می‌شود و مردم می‌توانند با خودروهای شهری بدون ایجاد ترافیک در شهر حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که حضور مردم برای پیگیری کارهای اداری نیست بلکه مشکلات معیشتی است؟ گفت: برای آن نیز می‌توان حضور مردم را نوبت گذاری کرد و با فشار و جریمه و توصیه همانند سایر شهرهایی که توانستند با موفقیت این موضوع را کنترل کنند، رفتار شود.

هاشمی تأکید کرد: باید تست گیری برای اینکه متوجه شویم چه تعداد از شهروندان به ویروس کرونا مبتلا شده، افزایش یابد. دما گیری برای اینکه متوجه شویم کسی مبتلا شده یا نه اصولی نیست. در تهران سفر و رفت و آمد بالاست و باید وزارت بهداشت با کمک شهرداری تست کرونا را افزایش دهد و فردی که تست اش مثبت است قرنطینه شود و یا در بیمارستان‌ها و سالن‌هایی که به این دلیل تجهیز شده اند، بستری شوند. این پیشنهادات باید در ستاد کرونا الزام قانونی پیدا کند تا بتوانیم در مبارزه با این ویروس موفق شویم تا رصد بیماران و جداسازی آنان از جامعه انجام نشود، نمی‌توان امیدوار بود به این زودی از این بحران خارج شویم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص کمبود کیت‌های تست کرونا خاطرنشان کرد: مدعی شده اند که کیت‌هایی تولید شده که سه ساعته جواب می‌دهد. تولید این کیت‌ها باید افزایش یابد و ادعاهای تلویزیونی کافی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار