تجلی همفکری، همدلی و همکاری در سازمان دانش آموزی منطقه چهار

تهران ( پانا ) - آزیتا فکور، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه چهار، در مصاحبه با خبرگزاری پانا، رویکرد فعالیت های سازمان دانش آموزی منطقه چهار را در سه محور برنامه های ابلاغی، جذب و ساماندهی و توانمندسازی و ایجاد انگیزه و نشاط ترسیم کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تجلی همفکری، همدلی و همکاری در سازمان دانش آموزی منطقه چهار

آزیتا فکور، مدیر سازمان دانش اموزی منطقه چهار در خصوص گزارش عملکرد و فعالیت های این تشکیلات در گفتگو با پانا گفت: سال ٩٨ با تمام شادی ها و غم ها، سالی پراز مهر و مهربانی و همدلی و همکاری بود. از ابتدای سال با وقوع حوادث طبیعی ناگوار در مناطق غربی کشور، با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) موج سیل مهربانی به راه افتاد. اعزام چندین کامیون از اجناس نیازهای اساسی هموطنان سیل زده و کمک های مالی مدارس به همراه اعزام تعدادی از نیروهای جهادی و تلاشگر حاصل این همدلی بود. در حادثه سیل منطقه سیستان و بلوچستان دومین سیل مهربانی همکلاسی ها اتفاق افتاد و سازمان دانش آموزی منطقه چهار در این برهه نیز با ارسال اقلام مورد نیاز اعلام شده و مبالغ اهدایی دانش آموزان و همکاران به کمک مردم سیستان و بلوچستان شتافت.

در همین راستا در اجرایی شدن مراسم جشن عاطفه ها پیشقدم شده و با جمع آوری حدود ٦٧ میلیون تومان موفق به کمک به تعداد قابل توجهی از دانش اموزان لازم التوجه گردید. در این میان همکاران تشکیلاتی مربیان دلسوز و دانش آموزان پیشتاز تلاشگرانه و با تمامی توان در کنار مسئولین سازمان، هم در منطقه چهار و هم در برنامه های شهر تهران اقدام به همکاری نمودند که خاضعانه از تمامی بزرگواران که همفکری، همدلی و همکاری در سازمان دانش آموزی منطقه چهار معنا و متجلی ساختند، سپاسگزارم.

مدیر سازمان دانش آموزی منطقه چهار، رویکرد فعالیت ها را در سه محور برنامه های ابلاغی، جذب و ساماندهی و توانمندسازی و ایجاد انگیزه و نشاط ترسیم کرد.

١-برنامه های ابلاغی (لباس فرم دانش آموزی، پایگاه تغذیه سالم و سرویس مدارس)

٢-جذب و ساماندهی

٣-توانمندسازی و ایجاد انگیزه

وی افزود: برنامه های ابلاغی سال ٩٨ با تشکیل کارگروه ها و جلسات منظم و تعامل با واحدهای مرتبط اداری منطقه از جمله حوزه بهداشت، سلامت، انجمن اولیاء ومربیان، ارزیابی عملکرد و مالی وپشتیبانی صورت گرفت و با توجه به جمعیت دانش آموزی و وسعت منطقه استفاده از این ظرفیت بهبود عملکرد و تسریع در دستیابی به اهداف شده است.

همچنین در حوزه جذب و ساماندهی ١٨٤٠٠ دانش آموز از ٧٧ آموزشگاه منطقه در سامانه به ثبت رسید و توانمند سازی و تربیت مربی دوره ضمن خدمت ٢٤ساعته برای حدود ١٢٠ مربی علاقمند ثبت نام شده در سامانه پیشفر با حضور اساتید بنام کشوری سازمان دانش آموزی در مرکز باقرالعلوم (ع) برگزار شد. با تشکیل جلسه ای صمیمی با حضور مدیر و معاون پرورشی منطقه از زحمات اساتید و مربیان پیشتاز قدردانی به عمل آمد و در جشنواره های الگوی مهارت های برتر مربیان پیشتاز و جشنواره فریادهای شادی قدم های موثری برداشته شد که شور و نشاط انگیزه زیادی ایجاد کرد و محتوای ایجاد شده به سازمان دانش آموزی شهر تهران ارسال شد.

مدیر سازمان دانش آموزی منطقه چهار ادامه داد: حضور در تمامی عرصه های فرهنگی و ایام الله از جمله مراسم نوگلان حسینی، جشن عاطفه ها، هفته دفاع مقدس، یوم الله ١٣آبان، شوراهای دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، مسابقات گلایدر و رادیو کنترلی، راهیان نور، اردوها و بازدیدهای مدارس، از دیگر اقدامات سازمان دانش آموزی منطقه چهار بوده است. همکاری اساتید و مربیان مجرب منطقه چهار در اردوی ملی دختران تابستان ٩٨ در اردوگاه باهنر تهران با تیم اجرایی و فرهنگی و همکاری در برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی کشور و اعزام مربی و دانش آموز جهت گروه استقبال از فعالیت های ویژه سازمان دانش آموزی گوشه ای از دامنه وسیع فعالیت های ما بود.

فکور افزود: در حال حاضر و در شرایط خاص کرونایی موجود با تمام تلاش با استفاده از فضای مجازی شبکه ای از اطلاعات، بازی ها و آموزش ها و مسابقات را در تعاملی وسیع فی مابین مربیان مدارس و سازمان منطقه در گروه همدلان٤ برقرار کرده و فعالانه در پویش های در خانه بمانیم و ارسال ویژه نامه نوروزی پیشتازان ١٣٩٩ و اعلام مسابقات بزرگ مجازی کتاب خوانی و عکس و خاطره نویسی سازمان دانش آموزی شهر تهران حضور یافته و فراخوان عمومی داده شد که با استقبال ویژه مربیان و دانش آموزان روبرو شد.

وی تصریح کرد: در حوزه شوراهای دانش آموزی منطقه چهار همایش با حضور روسای شوراها و معاونین پرورشی مدارس به تفکیک جنسیت در سه مقطع تحصیلی برگزار شد و با شناسایی و معرفی کاندیداهای دانش آموز جلسه تبلیغات و رای گیری انجام شد.

فکور ادامه داد: منتخبین شوراهای دانش آموزی منطقه و مجلس دانش آموزی در جلسه صمیمی و نزدیک با مدیر منطقه و معاون پرورشی و تربیت بدنی به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداخته که بسیار مورد توجه منتخبین قرار گرفت. همچنین در حوزه خبرگزاری دانش آموزی پانا با همکاری سازمان دانش آموزی شهر تهران به شناسایی و آموزش خبرنگاران جوان، مستعد و علاقمند منطقه اقدام شد و کم و کان خبرها و مصاحبه های منطقه چهار از طریق این خبرگزاری پوشش داده می شود.

فکور در پایان گفت: خداوند منان تمامی زحمات و فعالیت های خالصانه و بی دریغ همکاران سازمان دانش آموزی منطقه، هم در حوزه اداری و مدارس را که در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت اسلامی گم برداشته و در راستای تحقق اصول سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش برنامه ریزی شده را قبول بفرماید و عاقبت کار ما را ختم به خیر گرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار