تندگویان: هفته جوان امسال آنلاین است

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، هفته جوان امسال را به سمت فضای مجازی بردیم که بر این اساس مجمع ملی جوانان، مجامع استانی سمن‌های جوانان و تشکلهای جوانان کشور همه برنامه‌ها، آموزش‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌ها را در شبکه‌های مجازی خود برگزار خواهند کرد و در قالب فضای مجازی، برنامه‌های زنده اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تندگویان: هفته جوان امسال آنلاین است

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به همه جوانان ایران و تشکر و قدردانی از اقدامات، خدمات و کمک‌های تشکل‌های جوانان در موضوعات مرتبط با کرونا، پیرامون چگونگی برگزاری برنامه‌های هفته جوان امسال گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، ما هیچ گونه برنامه و کار گروهی نمی‌توانیم برگزار کنیم ضمن این که اعتبار هفته جوان هم به دلیل مشکلات بودجه اختصاص پیدا نکرد و ما مجبور شدیم مدل برنامه ریزی هفته جوان امسال را تغییر دهیم.

وی با اشاره به خدمات و کمک‌های گسترده تشکل‌های جوانان در موضوع پیشگیری از گسترش ویروس کرنا، افزود: همه این اقدامات به صوت هدفمند تر و با همان فرمت‌ها، در تولید و توزیع رایگان اقلام بهداشتی و برنامه‌های فرهنگی مثل آموزش‌های بهداشتی و برگزاری مسابقات مجازی، در هفته جوان با توان بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

تندگویان با بیان این که هفته جوان امسال را به سمت فضای مجازی بردیم، افزود: مجمع ملی جوانان، مجامع استانی سمن‌های جوانان و تشکلهای جوانان کشور همه برنامه‌ها، آموزش‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های خود را در شبکه‌های مجازی خود برگزار خواهند کرد و در قالب فضای مجازی، برنامه‌های زنده برای ارتباط با جوانان و گوش دادن به درد دل‌های آن‌ها برنامه ریزی شده است که مسئولان نیز در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت و به جوانان پاسخ خواهند داد.

وی با تاکید بر این که همه برنامه‌ها روی بستر فضای مجازی و ارتباطات آنلاین انجام می شود، گفت: گزارش دهی به مردم، دعوت از آنها برای طرح های انگیزشی ماندن در خانه، پویش‌های مختلف مبارزه با کرونا، مسابقات مجازی، کلیپ‌های آموزشی و... در شبکه‌های مجازی مجامع استانی تشکل‌های هر استان قابل دسترسی برای عموم است و اطلاع رسانی نیز از طریق خانه جوانان استان‌ها انجام می شود.

معاون امور جوانان ادامه داد: کار نو و خوبی توسط تشکل‌های جوانان تبریز در خانه جوانان این استان انجام شده که بر این اساس کالاها و اقلام مورد نیاز سالمندان و بازنشستگان استان که نباید از منزل خارج شوند، تهیه و به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار می گیرد. ما در صدد هستیم تا این کار را به صورت کشوری انجام دهیم که البته در این زمینه هم به کمک وزارت صمت نیاز داریم که باید مجوز بستر توزیع رایگان کالا را بدهد، هم تولیدکنندگان باید کمک کنند و کالاها را ارزانتر در اختیار ما قرار دهند، سازمان بازنشستگی هم باید مشخصات بازنشستگان و سالمندان هر استان را در اختیار ما بگذارد تا بتوانیم این کار را با مشکل کمتری انجام دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه توزیع اقلام بهداشتی در استان ایلام، تصریح کرد: ما آمادگی داریم این شبکه را در صورت همکاری وزارت صمت و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای گسترش پهنای باند، به صورت کشوری راه اندازی کنیم که این کار نیاز به مصوبه کشوری دارد.

تندگویان بار دیگر با بیان این که هفته جوان امسال آنلاین خواهد بود، افزود: همه دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده کشور به منظور دفع آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از بیماری کرونا و مشکلات در تعاملات خانوادگی ناشی از ماندن در خانه، آماده هستند تا در هفته جوان به صورت آنلاین و رایگان به متقاضیان مشاوره دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار