امکان تخلیه مستقیم کشتی‌های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد

تهران (پانا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان می‌گوید با همکاری شرکت راه آهن و سازمان بنادر؛ امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم و به شهر مقصد ارسال شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
امکان تخلیه مستقیم کشتی‌های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد

به گزارش ایسنا،‌ اله‌مراد عفیفی پور شب گذشته در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل چندوجهی (افزایش سهم ریل در بنادر کشور) به عنوان یک راهبرد درسال جهش تولید، در دستور کار قرارگرفته است، افزود: ما به دنبال توسعه فعالیت های ریلی در بندر شهیدرجایی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: براساس هدف گذاری انجام گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بار را از طریق ریل به بندر وارد و یا از بندر خارج کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی نیازمند مشارکت همه دستگاه ها، صاحبان کالا و انجام اقدامات مطالعاتی است.

عفیفی پور به زیرساخت های ریلی ایجاد شده در بندر شهیدرجایی اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی خطوط ریلی، اصلاحات ترافیکی معابر مشترک جاده با ریل و همچنین ایجاد سیستم زهکشی درخطوط ریلی با هدف جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی ریل در خطوط جدید از مهمترین اقدامات در این حوزه است.

وی با اشاره به انجام بی وقفه تخلیه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی، افزود: فعالیت تخلیه و بارگیری به شکل مستمر و البته با نرم مناسب در حال انجام است.

عفیفی پور تصریح کرد: در حال تخلیه یک فروند کشتی حامل گندم به میزان بیش از ۶۹ هزار تن هستیم که براساس برنامه ریزی صورت گرفته با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عمده بار این کشتی به طور مستقیم با قطار بارگیری(پس از ارزیابی های گمرکی) و به مقصد نهایی ارسال می شود.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان فروردین ماه ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو خواهد گرفت، از اینرو مقرر شده بخش عمده محموله ها از طریق حمل و نقل ریلی وارد کشور شود.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران اواخر اسفند ماه سال گذشته امضاء شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار