سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد:

کاهش ۹۰ درصدی پروازهای داخلی

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان هواپیمایی از ادامه محدودیت‌های پروازی در مسیرهای اعلام شده تا قطع زنجیره شیوع کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید کاهش پروازهای داخلی اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۹۰ درصدی پروازهای داخلی

«رضا جعفرزاده» سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری از ادامه محدودیت‌های پروازی در مسیرهای اعلام شده خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی محدودیت‌های داخلی ادامه دارد ضمن اینکه تلاش می‌شود مطابق تقاضای سفر پروازها برای جابجایی مسافران اختصاص یابد.

وی گفت: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده سفرهای هوایی مردم به بسیاری از استان‌ها حدود۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است که به دلیل توصیه‌ها مبنی بر قطع زنجیره کرونا و همچنین عدم ارائه خدمات به مسافران در مراکز سیاحتی و زیارتی تعداد مسافرت هوایی به شدت کاهش یافته است و این روند ادامه دارد.

جعفرزاده گفت:با این‌حال عملیات مربوط به غربالگری مسافران و همچنین ضدعفونی محیط ترمینال‌ها و سالن‌های مسافری در فرودگاه‌های کشور ادامه دارد.

محدودیت‌های پروازی همچنان قیمت بلیت هواپیما را در کف نگه داشته است و با وجود بازگشت مسافران نوروزی به شهرهای مبدا بلیت هواپیما در پایین ترین نرخ خود به فروش می‌رسد.

برای مثال در مسیر شیراز به تهران، برای امروز یکشنبه ۱۷ فروردین بلیت شرکت هواپیمایی ایران ایر به نرخ ۲۶۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.هواپیمایی ایرتور نیز برای امروز بلیت مسیر مشهد به تهران را ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رساند، درحالی که مدت مشابه سال گذشته بلیت هواپیما در این مسیرها حدود یک میلیون تومان به فروش می‌رفت؛ با این حال خبری از استقبال سفر هوایی و خرید بلیت هواپیما نیست.

فرودگاه مهرآباد که هر سال در این ایام پذیرای روزانه ۴۰۰ پرواز بود، اکنون روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرواز دارد و بر اساس آمار اعلامی از سوی اداره کل فرودگاه مهرآباد، نشست برخاست هواپیماها در این فرودگاه در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین ۹۹ کاهش ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار