تشریح اقدامات خانه فرهنگ صدوقی برای رفع نیازهای بهداشتی ، درمانی و تجهیزاتی استان و حمایت از مردم

یزد(پانا)- مدیر خانه فرهنگ صدوقی در جمع اصحاب رسانه گفت :همزمان با شیوع کورنا و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نوع دوستی و خدمت به مردم اقدامات خیرخواهانه ای برای رفع نیازهای بهداشتی ، درمانی و تجهیزات پزشکی استان آغاز و با همراهی خیرین تاکنون یک ونیم میلیارد تومان ‌جمع‌آوری و هزینه شد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اقدامات خانه فرهنگ صدوقی برای رفع نیازهای بهداشتی ، درمانی و تجهیزاتی استان و حمایت از مردم

حجت الاسلام محمد صدوقی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت : در گام اول در نامه‌ای به دانشگاه از نیاز‌های آنها مطلع شدیم و در گام دوم از دادستان برای اعلام رسمی شماره حساب جهت دریافت کمک‌های مردمی مجوز خواستیم و برای این کار درخواست نظارت کردیم.

حجت الاسلام صدوقی افزود : هدف ما از اعلام عمومی این بود که همه افراد جامعه یاد بگیرند در مواقع بحرانی به کمک هم بیایند و از طرفی قوت قلبی برای #کادر_درمانی باشند

وی ادامه داد : یک ونیم میلیارد تومان ‌کمکهای مردمی جمع‌آوری شد و با تغییر نیازهای درمانی استان ما هم کمک‌ها را تغییر دادیم

ایشان با اشاره به اینکه نیازهای بیمارستان اغلب ماسک، مواد ضد عفونی کننده و لوازم یکبار مصرف بود افزود : هر آن چیزی که در یزد وجود داشت حتی کمتر از قیمت قبل از شیوع کرونا به‌ سرعت تهیه شد بجز ماسک که تعزیرات قیمت ماسک را ۴۲۰ تومان اعلام کرد که بیشتر شبیه جوک بود و نمیشد با این قیمت آن را تهیه کرد که انشاالله ️ در پایان گزارش کامل با اعداد و ارقام دقیق اعلام خواهیم کرد .

مدیرخانه فرهنگ صدوقی با یادآوری این موضوع که پس از مدتی حوزه درمان اعلام کرد که دیگر نیازی به کمک ندارند افزود : از این زمان کمک ها به حوزه پیشگیری اختصاص پیدا کرد و بسیاری از فعالان حوزه گردشگری و صنعتگران از جمله اعضای اتاق بازرگانی به ما کمک کردند و خیرینی زیادی پای کار آمدند

محمد صدوقی ادامه داد با همکاری چند نفر از خیرین و توانمندان برای تهیه تجهیزات و لوازم بهداشتی برای خانواده‌های کم‌بضاعت اقدام کردیم

ایشان تجهیزخانه‌های بهداشت و آموزش خانواده هایی که حتی یک صابون هم در اختیار نداشتند از جمله دیگرفعالیت‌های دراین زمینه عنوان کرد .

وی توزیع ۱۰ هزار بسته ضدعفونی و دستمال و لوازم حفاظت شخصی را در بین خانوارهای کم و توزیع ️ ۵ هزار بسته معیشتی از طریق دسته های مردمی مثل هیات ها و دفاتر تسهیلگری و بسیج را ازدیگر اقدامات خانه فرهنگ صدوقی نام برد .

ایشان خاطرنشان کرد خیرین زیادی هم از طریق هیئت‌ها به کمک ما آمدند و قصد داریم با کمک انجمن روانشناسان به شهروندانی که نیاز به مشاوره دارند کمک کنیم.

صدوقی ادامه داد : برخی می گفتند که این اقدامات به خانه فرهنگ مربوط نمی شود اما ما تنها به دنبال کار خیری نرفتیم و فقط بسترسازی کردیم.

وی افزود: در مرحله بعد قصد داریم مشاغلی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند را کمک کنیم برای این کار با جمعی از خیرین و اصناف جلساتی را برگزار کرده‌ایم و از بانک سرمایه و بانک رسالت کمک خواستیم تا امتیاز حاصل از گردش سرمایه خیرین در بانک‌ها را برای این کار اختصاص دهند .

مدیرخانه فرهنگ صدوقی درپایان گفت : معتقدم خیلی هم چراغ خاموش کار نکرده ایم و این قبیل کارها باید چراغ خاموش تر باشد هر چند که وقتی از مردم کمک می‌گیریم باید شفاف سازی هم کرد .

محمد صدوقی با اشاره به اینکه ابرکوه اولین شهری بود که بستهمعیشتی در آن توزیع شد گفت : به جز بیمارستانهای اردکان و بافق به همه بیمارستانهای استان کمک کرده ایم والبته می‌توان گفت که بیشتر فعالیت ما در یزد بود.

وی درپایان یادآورشد : اکنون در مرحله‌ای هستیم که نیاز چندانی به منابع مالی نیست و بیشتر به کمکهای معنوی احتیاج داریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار