643 کودک و مادر باردار تحت برنامه مشارکتی حمایتی بهداشت و درمان تنگستان قرار دارند

بوشهر(پانا)_رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت در سال جاری 283 مادر باردار و 360 کودک مبتلا به سوءتغذیه از خدمات طرح مشارکتی حمایتی این شبکه استفاده کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
643 کودک و مادر باردار تحت برنامه مشارکتی حمایتی بهداشت و درمان تنگستان قرار دارند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، مهندس عادل مقدس با اشاره به شناسایی 75 کودک مبتلا به سوءتغذیه جدید در سال جاری بیان داشت: چهار عامل اصلی فقر، در دسترس نبودن مواد غذایی، ناآگاهی‌های تغذیه‌ای و ابتلا به بیماری‌‎ها از عوامل مهم بروز سوءتغذیه در کودکان است.
وی ادامه داد: در همین راستا با تحت پوشش قرار دادن این کودکان و حمایت‌های تغذیه‌ای، ارایه آموزش‌های لازم، ویزیت رایگان پزشک و کارشناس تغذیه، تلاش شده تا در روند رشد کودکان اختلالی ایجاد نگردد و بهبودی لازم حاصل شود.
مقدس، مادران باردار را نیز از گروه‌های مهم و مورد توجه در بهداشت و درمان خواند و اظهار کرد : سوءتغذیه شدید در اوایل دوران بارداری سبب بروز نقایص جسمی و ذهنی در جنین و در اواخر بارداری سبب کاهش رشد و تولد نوزاد کم وزن می‌شود.
وی تأکید کرد: در همه دوران بارداری با تحت پوشش قرار دادن مادران باردار نیازمند حمایت‌های تغذیه‌ای در جهت سلامت مادر و جنین گام برمی‌داریم و در این راه از هیچ‌گونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان تصریح کرد: روغن مایع، بلغور جو، برنج، ماکارونی، عدس، لوبیا، نخود، سویا، مرغ و خرما از جمله مواد غذایی موجود در سبد حمایتی مادران باردار است.
مهندس عادل مقدس نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) را در حمایت از کودکان و مادران باردار بی‌بدیل خواند و ابراز امیدواری کرد تلاش نهادهای حمایتی بتواند موجب گره‌گشایی مشکلات مردم و جامعه شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار