طباطبایی:

طباطبایی: سال 98 تعداد پیشتازان ثبت نامی منطقه۳ بیش ازظرفیت اعلامی بود

تهران (پانا) -نیره سادات طباطبایی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه۳، ارائه کارهای خلاقانه و جذاب در فضای مجازی را وظیفه امروز سازمان دانش آموزی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
طباطبایی: سال 98 تعداد پیشتازان ثبت نامی منطقه۳ بیش ازظرفیت اعلامی بود

نیره سادات طباطبایی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۳ در نشستی صمیمی در مورد نحوه عملکرد سازمان در سال گذشته گفت: ما در حوزه های مختلف مسئولیت سازمان اقداماتی در سال گذشته انجام دادیم که اهم آنها عبارتند از: تشکیل جلسات شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی به‌صورت فصلی و شورای پایگاه تغذیه سالم به‌صورت ماهانه، که صورت‌جلسات و مصوبات آن به‌طور منظم تهیه و تنظیم شد. از جمله مهمترین اقدامات دراین زمینه، جذب و ساماندهی پیشتازان بود اعم از ثبت نام مدارس و اخذ کد برای آنها، ثبت نام دانش آموزان و مربیان، که همزمان با شروع سال تحصیلی آغاز شد و دوماه ادامه داشت و به لطف خدا، آمار ما از حد نصاب تعیین شده هم بالاتر رفت.
وی افزود: بعد از ثبت نام، آموزش پیشتازان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همچنین مربیان پیشتاز اهمیت ویژه ای داشت. برنامه آموزش مقدماتی پیشتازان را در مقطع ابتدایی برای کلیه ی مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی منطقه برگزار کردیم، در این مراسم جوایزی هم تهیه شده بود که به دانش آموزان برتر اهدا شد. ضمنا در مراسم گرامیداشت هفته شوراها که با حضور آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، آقای حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و معاونین ایشان، در مرکز همایش های صدا و سیما انجام شد، گارد ویژه استقبال دبستان شهید دانش منطقه ۳، ضمن حفظ نظم در برنامه، بر طبق آموزه های پیشتازان، استقبال شایسته و درخوری از مقامات دولتی و همراهانشان به‌عمل آوردند.
مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 3 ادامه داد: برنامه بعدی ما آموزش مربیان محترم منطقه، دانش آموزان پیشتاز در مقاطع دیگر و آماده کردن گارد ویژه پیشتاز بود، که متاسفانه به‌دلیل شرایط جوی نامساعد و آلودگی هوا و متعاقب آن تعطیلی مدارس متاسفانه عملا امکان‌پذیر نبود و در تاریخ های مشخص شده با وجود هماهنگی های سالن و مربی، موفق به برگزاری برنامه نشدیم.
طباطبایی سپس در مورد پایگاه تغذیه سالم و نحوه اجرای آن در سال تحصیلی جاری گفت: با توجه به اینکه در سال جدید برای اولین بار ثبت نام در پایگاه تغذیه سالم از طریق سامانه ی الکترونیکی انجام می‌شد، اجرای صحیح و بدون نقص مراحل سامانه و ارسال مدارک، عدم آشنایی مدارس و مدیران با این سامانه، انجام این فرایند را با موانع و مشکلاتی مواجه کرد که به مرور زمان و با تماس های مکرر و راهنمایی های همکاران سازمان این مهم انجام شد.

همچنین کار نظارت بر پایگاه‌های تغذیه ی سالم با هماهنگی واحد بهداشت و واحد ارزیابی عملکرد منطقه، انتخاب ۱۲ همکار به‌عنوان بازرس، بازدید از ۱۶۰ مدرسه و ارائه نتایج بر اساس چک لیست‌های ارسالی از وزارتخانه، به سازمان دانش آموزی شهر تهران، برخورد مناسب و تذکر محترمانه به مدارس متخلف در این حوزه، ارائه پوسترهای مربوط به اقلام مجاز و غیر مجاز به همه مدارس منطقه، از کارهای اجرا شده در پایگاه تغذیه سالم در سال جاری بود.
وی همچنین در ادامه گفت: بنظر من یکی از مهمترین اقدامات سازمان در سال تحصیلی جاری تشکیل شورای دانش آموزی منطقه و معرفی نمایندگان آن به اداره کل بود. همانطور که مستحضرید انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس، طبق دستورالعمل هر سال درهمه ی مدارس انجام می شود، و نتیجه ی آن در هر مدرسه و صورت‌جلسات شوراها هم مکتوب به منطقه ارائه می شود.
وی ادامه داد: در این ارتباط، ارسال اطلاعیه به مدارس برای معرفی یکی از نمایندگان شورای مدرسه، انجام انتخابات به تفکیک جنسیت در ساعت مختلف و با حضور مدیریت منطقه، معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سایر همکاران این حوزه، ایراد نطق های تبلیغاتی جذاب و رای گیری در شرایطی که کاندیداها رقابت تنگاتنگ داشتند، انتخاب و معرفی اسامی کاندیداها به اداره کل، ایجاد فضایی غیر رسمی برای منتخبین شورای منطقه برای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف آموزشی و ارائه ابلاغ رسمی به این دانش آموزان، انجام شد.
وی در ادامه افزود: از ابتدای سال تحصیلی بحث مسابقات هم در سازمان با قوت پیگیری شده است، در ابتدای سال مسابقه نوگلان حسینی بود، با اینکه در شروع سال تحصیلی جدید اجرا شد و مدارس درگیر تکمیل ثبت نام دانش آموزان و کارهای اداری مربوطه بودند، خوشبختانه با استقبال زیادی در منطقه مواجه شدیم، نتایج به اداره کل معرفی شد و دانش آموزان منتخب در روزهای مشخص شده برای مسابقات استان با حمایت سازمان اعزام شدند.

برگزاری جشن عاطفه‌ها با معرفی دبستان "سلمه" به‌عنوان پایلوت، نواختن زنگ جشن عاطفه ها، برپایی نمایشگاه آثار هنری و دستی اهدایی دانش آموزان و نهایتا جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی در تمامی مدارس منطقه، اطلاع رسانی در خصوص مسابقات دیگری چون هواپیمای گلایدر، رادیو کنترل، تکاور کوچک، ارائه پوستر های مربوط به ثبت نام و نحوه اجرای مسابقات به مدارس از جمله کارهای مربوط به این حوزه بود.
وی افزود: از دیگر کارهای موفق سازمان، برگزاری مانور زلزله در کلیه مدارس منطقه با هماهنگی هلال احمر، مشخص کردن مدرسه پایلوت، دریافت تصاویر و گزارش از مدارس در خصوص اجرای مانور در مدارس دیگر بود.
طباطبایی در انتها در خصوص روزهای قرنطینه و تعطیلی نوروز گفت: با توجه به اینکه ما ثبت نام قابل توجهی از دانش آموزان را در سامانه پیشتازان داشتیم، که این نشان از علاقمندی آنان به کسب مهارت های زندگی است و از طرفی ارائه این آموزه‌ها به‌طور مستقیم به‌خاطر شرایط ایجاد شده امکان‌پذیر نبود. به همین دلیل بحث تولید محتوا و ارائه آن در فضاهای مجازی که از طرف آموزش وپرورش معرفی شده اند مطرح شد.

او تاکید کرد: ارتباط غیر حضوری در فضای مجازی با مربیان و دانش آموزان پیشتاز و هدایت جریان آموزش مهارت‌های پیشتازان، استفاده از کتاب‌ها و تولید محتواهای جامع و کاملی که سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در اختیار مناطق قرار داده است، به ما این امکان را داد که همگام با تشکیل پویش های سراسری مانند "در خانه بمانیم،"، "ما کرونا را شکست می دهیم"، "من یک پیشتازم در خانه می مانم"، "پیشتاز شو"، "سفیران سلامت و پیشتازان"؛ اطلاعات مورد نظر در زمینه فعالیت دانش آموزان را در قالب کارهای خلاقانه و جذابی که متناسب با سطح تحصیلی دانش آموزان باشد، در شبکه های مجازی ارائه دهیم، البته قابل ذکر است نمونه کارهایی هم به کانال تولید محتوا ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار