توسط قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان صورت گرفت؛

توزیع اقلام بهداشتی در 46 منطقه شهرستان سمنان

سمنان (پانا) - مسئول قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان، با عنوان این مطلب که قرارگاه مذکور برای تسریع در خدمات‌رسانی و توزیع مطلوب اقلام بهداشتی، شهر سمنان را به ۴۶ منطقه که شامل ۳۶ منطقه در شهر سمنان و ۱۰روستا تقسیم کرده است، گفت: در هریک از این ۴۶ منطقه، از ظرفیت‌ گروه‌های مردمی و بسیجی برای آموزش به مردم و توزیع اقلام بهداشتی استفاده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
توزیع اقلام بهداشتی در 46 منطقه شهرستان سمنان

مهدی خراسانیان، در جلسه ای با مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان سمنان جهت ایجاد هماهنگی بین قرارگاه و هلال احمر جهت مبارزه هدفمند با بیماری کرونا، ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات همگانی به ویژه مدیرعامل هلال احمر و همکارانشان در مبارزه با بیماری کرونا، تصریح کرد: قرارگاه یک حرکت کاملا مردمی است که با هدف کمک به دستگاه های دولتی برای مبارزه با بیماری کرونا ایجاد شده و کاملا هماهنگ با این دستگاه ها عمل می کند.

وی افزود: برای هماهنگی، تاکنون جلساتی با تعدادی از مسئولین دستگاه های اجرایی داشته ایم و این قرارگاه در نظر دارد با شناسایی و فعال سازی ظرفیت های مردمی، آنها را در امر مبارزه با بیماری کرونا بکار گیرد و محدودیت های موجود در بخش های دولتی را برطرف نماید.

مسئول قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان، با بیان اینکه قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان، در همین مدت کوتاه، توان و ظرفیت های بسیار خوبی در بخش مردمی شناسایی کرده و فعالیت های خوبی انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: قرارگاه در حوزه های درمان، پیشگیری، مدیریت نقاهتگاه، سلامت معنوی، فضای مجازی، ضدعفونی اماکن عمومی و وادی السلام، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مردم و ... در حال فعالیت است.

اجرای طرح هاتفان امید در استان سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در این جلسه خبرداد: خانه‌های مددکاری اجتماعی با سامانه تلفنی ارائه مشاوره "هاتفان امید" به ارتقاء سلامت و کاهش اضطراب ناشی از همه‌گیری کرونا در جامعه کمک کرده و در روزهای نگرانی از کرونا به شما مشاوره می‌دهند.

مظفر محمدخانی با بیان اینکه تب سنجی، بررسی سلامت، توزیع بروشور و… در زمره رسالت‌های هلال احمر با همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در ایستگاه های 9 گانه خروجی استان است، گفت: تاکنون از توان داخلی هلال احمر استفاده شده است.

وی با عنوان این مطلب که هلال احمر چهره مردمی دارد و در بخش داوطلبین طرح های متفاوتی به مقتضای شرایط طراحی و اجرا می کند، افزود: طرح هاتفان امید یکی از طرح هایی است که رویکرد روانشناسانه داشته و با هدف حمایت روانی از خانواده‌های درگیر با بیماری کرونا و در راستای کمک به جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمانی آغاز بکار کرده است. در قالب این طرح در نظر است با بیماران کرونایی یا آنان که بستگانشان به خاطر بیماری کرونا فوت کرده اند، ارتباط برقرار شده و حمایت روانی از آنان به عمل آید که در این ارتباط می توان با قرارگاه همکاری کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، استرس و اضطراب را از نگرانی‌های خانواده‌ها در مواجه با ویروس کرونا برشمرد و اظهار کرد: از آنجائی که استرس علاوه بر تضیعف سیستم ایمنی بدن، احتمال آلوده شدن فرد به بیماری کرونا را قوت می‌بخشد، روانشناسان در این طرح مشاوره‌ای با ارائه راهکار‌ها، نحوه غلبه بر اضطراب و استرس و نیز مقابله و برخورد با بیماری کرونا را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند.

محمدخانی خطاب به نمایندگان قرارگاه مردمی یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان با بیان اینکه هلال احمر در شهرستان سمنان ظرفیت هایی دارد که می توانیم با همکاری هم زمینه های همکاری را تعریف و عمل نمائیم، گفت: هلال احمر آمادگی دارد با استفاده از امکانات، ماشین آلات، ظرفیت داوطلبان، لجستیک و پشتیبانی در قالب طرح های مشترک با قرارگاه همکاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار