مازندرانی‌ها روز طبیعت را در خانه ماندند

جنگل ها و تفرجگاه ها امروز در سکوت بودند

ساری (پانا) - فرمانده انتظامی مازندران از استقبال مازندرانی ها از طرح فاصله اجتماعی در روز طبیعت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مازندرانی‌ها روز طبیعت را در خانه ماندند

سیزده به در امسال درحالی طی شد که شبیه به روزهای طبیعت پیش از این نبود. از طرفی ترس اجتماعی از ابتلا به کروناویروس و از طرف دیگر مقررات سفت و سختی که ستاد ملی مبارزه با کرونا وضع کرد، مردمی که دوازده روز عید دیدنی نداشتند را مجبور کرد که در روز سیزدهم هم به روال روزهای گذشته، در خانه بمانند و به قولی نحسی سیزده را به کرونا بسپارند.

یازدهم فروردین، کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره روز طبیعت اعلام کرد: پارک‌ها، مراکز تفریحی و... تعطیل و هر گونه حضور در این مراکز ممنوع است.

روز گذشته نیز معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان مازندران‌ تأکید کرد که برابر برنامه ریزی های انجام شده، ورود افراد به مناطق تفریحی و گردشگری استان در روز طبیعت نیز ممنوع است.

او همچنین با اشاره به محدودیت تردد برای خودروهای غیر بومی و غیر ساکن در محورهای ورودی و خروجی استان و معابر شهری و روستایی، یادآوری کرد که رانندگان خودروهایی که از این قانون سرپیچی کنند، ضمن اعمال قانون به مبلغ 500 هزار تومان خودروی آنان نیز به مدت یک ماه به پارکینگ منتقل خواهند شد، سایر رانندگان خودروهای متخلف پس از ثبت تخلف، به شهر محل سکونت خود بازگردانده می شوند و مراحل بعدی جریمه و توقیف در شهر محل سکونت آنان انجام خواهد شد.

عکس‌های هوایی امروز پلیس راه استان نشان می‌دهد که آگاهی و احترام به قانون و پایبندی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران از غفلت و ندانم‌کاری پیشی گرفت. تا جایی که پارک‌ها و جنگل‌ها و تفرجگاه‌هایی که در چنین روزی همیشه مملو از جمعیت بود، امروز را در سکوت و خلوتی گذراندند.

مازندرانی‌ها امروز قوانین نیروی انتظامی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند

سردار محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در پایان روز طبیعت به خبرنگاران گفت که طی بازدید از جاده‌های استان و مناطق گردشگری و تفریحی و سواحل بصورت زمینی و با بالگرد، مردم مازندان از صبح امروز تاکنون در اجرای طرح فاصله اجتماعی مشارکت کامل داشتند و در طبیعت و اماکن‌های گردشگری و تفریحی حضور نیافته‌اند.

او از همه مازندرانی‌ها که امروز قوانین نیروی انتظامی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند قدردانی کرد.

سرهنگ علی عارف‌نژاد معاون عملیات فرمانده انتظامی مازندران نیز به توجه عموم مردم استان به امر در خانه ماندن در روز طبیعت اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه از صبح امروز با رصد تصاویر دریافتی از شهرستان‌ها و بررسی میدانی از نقاط مختلف استان مردم فخیم مازندران در اماکن سیاحتی و تفریحی، بوستان‌ها، پارک‌های جنگلی و دیگر تفرجگاه‌ها حضور نیافتند و ما را در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا یاری کردند.»

از ساعات ابتدایی صبح امروز پلیس با حضور در بیش از دو هزار و 500 نقطه از پیش تعیین شده مستقر بود و تا اطلاع ثانوی کماکان این امر ادامه دارد.

او تأکید کرد که به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعات ابتدایی صبح امروز، پلیس با حضور در بیش از دو هزار و 500 نقطه از پیش تعیین شده مستقر بود و تا اطلاع ثانوی کماکان این امر ادامه دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن قدردانی از همراهی مردم در مبارزه با کرونا خواستار همکاری تمامی هموطنان تا پایان طرح مبارزه با کرونا شد و گفت: «پلیس در این زمینه با قدرت هرچه تمام در کنار مدافعان سلامت می‌ایستد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار